برف و باران ۵روزه در ۲۹ استان/ سامانه بارشی جدید در راه است

کدخبر: ۳۷۴۴۴۶
سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در ۲۹ استان تا چهارشنبه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.
 برف و باران ۵روزه در ۲۹ استان/ سامانه بارشی جدید در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی که دیروز از استان‌های غربی وارد کشور شده است تشدید می‌شود که پیامد آن تداوم بارش‌ها در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و سمنان است.

 

در برخی مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب و شمال غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی (دامنه‌های شمالی و جنوبی) بارش برف پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا از سمت غرب بارش‌ها رو به کاهش خواهد رفت و عمده فعالیت سامانه بارشی برای  استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی شامل استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

شدت بارش‌های یکشنبه نیز برای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، جنوب اصفهان و استان‌های شمالی است. روز دوشنبه در گیلان و مازندران بارش باران و در گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده روی می‌دهد.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در غرب، شمال غرب، مناطقی از جنوب غرب، البرز غربی و مرکزی، گیلان و غرب مازندران بارش باران و در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید