درگیری پلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در انگلیس

کدخبر: ۳۷۴۵۷۴
تظاهرات هزاران معترض در سراسر انگلیس علیه تداوم محدودیت‌های کرونایی به خشونت کشیده شد.
درگیری پلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام پلیس منطقه «مری‌ساید» ۱۵ معترض در راهپیمایی شهر لیورپول به دلیل نقض اصول بهداشتی و تعرض به ماموران دستگیر شدند. 

«نگیر وین» مامور ارشد پلیس «مری‌ساید» در این باره گفت: بسیاری از مردم منطقه از ماه مارس گذشته با تعطیلی مراسم عروسی، ختم و جشن‌های خانوادگی از خودگذشتگی نشان دادند تا شیوع ویروس کرونا را مهار کنند. از این رو برای آن‌ها تماشای گروهی که با زیر پا گذاشتن قوانین به جامعه و خودشان آسیب می‌زنند آزار دهنده است.

پلیس منطقه «اسکس» نیز اعلام کرد که ۱۲ معترض را به دلیل تعرض به ماموران در شهر باسیلدون دستگیر و هفت جریمه نقدی صادر کرده است. بر اساس بیانیه پلیس حق هرگونه گردهمایی تا بامداد یکشنبه (به وقت محلی) منع شده است.

«بونی مور» افسر عالی‌رتبه منطقه اسکس در این باره گفت : این اقدام نقض آشکار مقررات بهداشتی دولت درخصوص مقابله با بحران کروناست. آن‌هایی که در تظاهرات امروز شرکت کردند جان خود و عزیزانشان را به مخاطره انداختند.

در پایتخت نیز پلیس متروپلیتین از دستگیری ۴ نفر از میان صدها معترضی خبر داد که در منطقه هاید پارک تجمع کرده بودند. پلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با هرگونه نقض محدودیت‌های کرونایی جدی برخورد می‌کند. 

این بیانیه می‌افزاید: ما همچنان در شرایط بحرانی قرار داریم و اینکه گروهی بدون رعایت مقررات رفتار کنند کاملا خودخواهانه است.

در جریان تظاهراتی که در دیگر شهرهای انگلیس برگزار شد پلیس ناگزیر با معترضان برخورد انضباطی و تعدادی را دستگیر کرد. این نهاد امنیتی پیش‌تر به معترضان هشدار داده بود که از برگزاری هرگونه تجمع در دوران قرنطینه اجتناب کنند.

دولت انگلیس برای مقابله با موج دوم کرونا در این کشور مقررات قرنطینه را از پنجشنبه (۱۵ آبان) دوباره به اجرا گذاشت. محدودیت‌های جدید که عمدتا شامل تعطیلی فروشگاه‌های غیرضروری است به مدت چهار هفته (۲۲ آذر) ادامه خواهد داشت. هرچند منتقدان دولت معتقدند که اعمال قرنطینه کامل به مدت دو هفته، کمک بیشتری به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌کند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۸۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۵۴ هزار و ۶۲۶ نفر زندگی خود را برای این بیماری از دست داده‌اند. 

البته منابع بهداشتی امروز در پایان دومین هفته قرنطینه سراسری در این کشور از آغاز کاهش سرعت همه گیری ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. دولت انگلیس امیدوار است از ماه آینده میلادی عملیات واکسیناسیون کرونا را در این کشور آغاز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید