وزیر امورخارجه بایدن، مشخص شد+ عکس

کدخبر: ۳۷۴۸۳۴
یک منبع وابسته به تیم بایدن مدعی است که انتخاب «آنتونی بلینکن» به عنوان وزیر خارجه و «جیک سالیوان» به عنوان مشاور امنیت ملی دولت احتمالی بایدن، قطعی است.
وزیر امورخارجه بایدن، مشخص شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک منبع نزدیک به کارزار انتخاباتی جو بایدن نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، می‌گوید حضور «آنتونی بلینکن» در کابینه دولت احتمالی دموکرات، به عنوان وزیر خارجه قطعی شده است.

بنابر گزارش رویترز، بلینکن مشاور نزدیک بایدن و مرد شماره دو وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما بود که در کارنامه خود سِمَت معاونت مشاور سابق امنیت ملی را نیز دارد.

آن طور که از خبرها برمی‌آید؛ بایدن فردا سه‌شنبه اطلاعات مربوط به چینش کابینه آتی خود را علنی خواهد کرد- اقدامی که با واکنش منفی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا مواجه شد که مدعی است مادامیکه تحقیق درباره تقلب انتخاباتی در جریان است، ادعای پیروزی رقیب دموکرات کذب تلقی می‌شود.

tYXdIPeABOpG

همزمان گفته می‌شود که حضور «جیک سالیوان» در دولت بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قطعی شده است.

ادعا می‌شود که این دو گزینه در ترسیم راهبرد بایدن مبنی بر تحکیم رابطه با متحدانی که ترامپ به آنها پشت کرد، نقش بسزایی داشته‌اند.

احتمالاً «لیندا تامس گرین فیلد» نیز نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را در دولت احتمالی بایدن عهده‌دار خواهد شد. وی سیاه‌پوست و کارشناس مسائل آفریقا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید