جدیدترین اظهارات قالیباف درباره تحریم های آمریکا

کدخبر: ۳۷۴۹۶۸
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر ترکیه تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده دانست و گفت: این تحریم ها پایه های تولیدات داخلی کشور را محکم تر و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
جدیدترین اظهارات قالیباف درباره تحریم های آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، «محمدباقر قالیباف» در دیدار با «دریا اورس» سفیر ترکیه با اشاره به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ترکیه تحریم ­های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده خواند و افزود: در سال­های اخیر علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه و سیاست یکجانبه گرایی آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، پایه های تولیدات داخلی کشور محکم تر و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند که آثار آن در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا از دلایل کاهش مناسبات تجاری میان ایران و ترکیه است، گفت: این موضوع سبب مشکلاتی در حوزه بازارچه های مرزی و تجارت رسمی  شد و امیدوارم با تمهیدات مسوولان ایران و ترکیه بتوانیم هرچه سریعتر از موانع عبور کنیم.

قالیباف با بیان اینکه هر دو کشور باید از فرصت‌ها استفاده کرده و  روابط اقتصادی و  غلبه بر شرایط کرونایی را  بیش از پیش تقویت کنند، گفت: روند رو به رشد ارتباطات فیمابین و توسعه دو کشور در منطقه، فرصت های فراوانی برای همکاری­های همه جانبه فراهم آورده که باید از آن در راستای منافع دو ملت بهره ببریم.

رییس مجلس شورای اسلامی ارتباطات میان مجالس ایران و ترکیه را مهم و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های پارلمانی با کشورهای همسایه بویژه با پارلمان ترکیه از اولویت­های مجلس شورای اسلامی است و  گسترش مراودات پارلمانی می تواند تأثیرات مثبتی در موضوعات منطقه­ ای و بین­ المللی داشته باشد.

«دریا اورس» سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار گفت: مجالس دو کشور از جایگاه مهمی برخوردار هستند و پارلمان ترکیه بر توسعه هرچه بیشتر مراودات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تأکید دارد.

سفیر ترکیه در تهران یادآور شد: ترکیه نیز همانند برخی کشورهای غربی و ایران موضوع تولید واکسن کرونا را دنبال می‌کند. امیدواریم در سال آینده میلادی با تولید واکسن کرونا و بهبود اوضاع مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور گسترش یاید.

وی روابط تهران و آنکارا را تاریخی و رو به رشد خواند و بر اهمیت رفع موانع احتمالی در حوزههای مختلف مناسبات دوجانبه تأکید کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی ایران برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید