اعلام آمادگی هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به آوارگان جنگی در قره باغ

کدخبر: ۳۷۵۱۲۹
رئیس جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان جنگ قره‌باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.
اعلام آمادگی هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به آوارگان جنگی در قره باغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کریم همتی با اعلام این خبر گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، برای تسکین آلام بشری و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها تلاش می‌کند.

وی افزود: طبق اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی مثل زلزله و سیل و غیره در داخل و خارج از کشور و همچنین ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها در صورت لزوم از جمله وظایف این نهاد بشردوستانه به شمار می‌رود.

همتی گفت:  علاوه بر این، در زمان جنگ و در تصادمات و برخوردهای مسلحانه، جمعیت هلال احمر و عوامل امدادی آن طبق مقررات ملی و بین المللی و مصون از هرگونه ممانعت و یا تعرض دستجات متخاصم، بی طرفانه به کمک مجروحان و آسیب دیدگان و پناهندگان و آوارگان و اسرا و جست‌وجوی مفقودالاثرها می‌پردازد.

رییس جمعیت هلال احمر افزود:» بر همین اساس و مطابق وظیفه ذاتی خود، جمعیت هلال‌احمر برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان قره‌باغ که در جنگ میان ۲ کشور ارمنستان و آذربایجان آسیب دیده‌اند، اعلام آمادگی می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

 جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر سر منطقه قره‌باغ یا قره باغ کوهستانی است که این منطقه، بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود ولی تحت کنترل ارمنستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید