این استان ها در وضعیت قرمز کرونایی هستند

کدخبر: ۳۷۵۱۸۲
اقتصادنیوز : طبق توضیحاتی که امروز سخنگوی وزارت بهداشت ارائه کرده، 27 استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند و 4 استان نیز در وضعیت زرد و نارنجی هستند.
این استان ها در وضعیت قرمز کرونایی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۰۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون نج میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند  و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: نمودار و موارد ابتلای روزانه کرونا در استان فارس همچنان دارای روند صعودی و در زمان حاضر به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است. هم اکنون شهرهای آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سروستان، سپیدان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوار، مرودشت و ممسنی در وضعیت قرمز یعنی خیلی پر خطر قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: شهرستانهای عوض، بیضا، خرامه، سرچهان، گراش، پاسارگاد، خنج، زرین دشت، کازرون، گرامی، لارستان، لامرد و نی ریز در وضعیت نارنجی یعنی پر خطر هستند و بقیه شهرها در وضعیت زرد و خطر متوسط قرار دارند.

وی گفت: در هفته گذشته میزان بروز موارد جدید بیماری در استان فارس حدود ۲۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بود که پایین از میانگین کشوری است. همچنین در هفته گذشته بروز مورد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در این استان ۵۰ به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: از نقاط قوت مدیریت کرونا در استان فارس، بالا بودن میزان تست و افزایش موارد شناسایی بمیاران بوده است که بیش از ۴۷۵ هزار تست پی سی آر تاکنون در این استان انجام شده است، در زمان حاضر دو هزار و ۳۴۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانهای استان فارس بستری هستند که ۳۸۷ نفر آنها به علت شرایط ویژه نامناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه مردم و مسئولان در اجرای پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلام شده و نظارت دقیق نهادهای متولی در اجرای هر چه مطلوبتر این مقررات شاهد کاهش مورد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.

پیگیری خبری از تازه‌ترین وضعیت کرونایی استان‌ها نشان می دهد با وجود اینکه استان چهار محال و بختیاری همچنان در اوج شیوع کرونا قرار دارد اما روند افزایشی شیوع در یک ثبات نسبی قرار دارد.

 

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: این ثبات نسبی چنانچه با مشارکت مردم در اجرای صحیح مصوبات و محدودیت‌های ۲ هفته‌ای همراه شود می‌تواند ما را به مهار روند افزایشی و شکست شیب صعودی ویروس کرونا در استان امیدوار کند.

وی با بیان اینکه این استان همچنان در اوج شیوع ویروس کرونا قرار دارد، گفت: با این وجود درصد مرگ و میر در استان کمتر از کشور است به طوری که در استان تنها سه درصد مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند که این رقم در میانگین کشوری ۶ درصد است.

از ارومیه نیز خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اعلام کرده که تعداد فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان به ۲ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر ثبت ۲۳ فوتی جدید، آزمایش ۱۷ نفر افراد فوت شده روزهای گذشته نیز مثبت اعلام شد.  در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۴۱۸ نفر رسیده که از این تعداد ۶۸۰ نفر مشکوک و ۷۳۸ نفر مبتلا به کرونا هستند.

در بوشهر نیز شمار بستری‌های کرونا کاهش یافته و به گفته  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعمال برخی محدودیت‌های آبان ماه از جمله کاهش ساعت کار بازاریان و کنترل انجام شده در زمان حاضر شمار بستری‌های بخش کرونا در این استان به ۱۴۹ نفر کاهش یافته است.

دکتر سعید کشمیری افزود: برای نخستین بار درچهار ماه گذشته است که شمار بستری‌های بخش‌ کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر به کمتر از ۱۵۰ نفر رسیده و این به معنی نتیجه بخش بودن اعمال محدودیت‌ها است.

این درحالی است که شمار بستری‌های بخش‌ کرونا بیمارستان‌های استان بوشهر تا پیش از اعمال محدودیت‌های آبان ماه حتی به ۳۰۰ نفر نیز رسیده بود.

همچنین خبر خوب دیگری از شهرستان خمین    اینکه ۸۶ درصد از مبتلایان به کرونا در خمین بهبود یافته اند و رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفته که ۸۶ درصد از یک‌هزار و ۶۰ بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون بهبود یافته و با دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دکتر مجتبی دیده دار افزود: تاکنون سه هزار و ۸۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در خمین انجام شده که در این راستا یک‌هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا شناسایی شده است.

اما روزهای مرگبار کرونا در استان اردبیل در ادامه وضعیت بحرانی و صعودی شیوع ویروس کرونا ادامه دارد به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۱۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و ۷۹ مبتلای جدید نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در ۲۶ آبان ماه با ۱۹ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه روند صعودی شیوع کووید-۱۹ در این استان، طی شبانه‌روز گذشته بستری همزمان مبتلایان به ویروس کرونا در این استان نیز به  ۴۸۳ نفر رسید که ۲۰ نفر کمتر از رکورد تعداد افراد بستری در ۲ روز قبل است.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان هم اعلام کرد: ۱۹۴ مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تا به امروز به ۱۷ هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

ویروس کرونا با احتساب ۱۴ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۷۱۲ بیمار در استان سمنان شد. طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۱ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شدند.

همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان منطقه نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته و در چند روز اخیر تعداد موارد به ۳۰ نفر رسیده که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند و آرامش نسبی حاکم شود.

دکتر سیدعلیرضا پورمازار افزود: همکاری مردم با مسوولان در اعمال محدویت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب کاهش شیوع این بیماری است و باید این روند تا مهار آن ادامه داشته باشد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  نیز گفت: ۷۴۶ مبتلای جدید کرونا طی ۲ روز ابتدای آذر در این استان شناسایی شده است.

مریم کوشکی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۰ آبان، ابتلای قطعی ۵۳ هزار و ۲۸۹ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده که این تعداد تا پایان روز دوم آذر ماه به ۵۴ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

پیگیری خبری از وضعیت محدودیت های کرونایی استان‌ها حاکی است که مسئولان استان قم با ادامه یافتن شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های جدید، استفاده از خدمات غیرحضوری را بهترین راهکار برای در امان ماندن از کرونا هنگام انجام کارهای اداری می‌دانند.

از زمان شیوع ویروس کرونا درکشور و استان قم، با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته و اهتمام کادر درمان به مقابله با این ویروس، هنوز سلامت مردم در معرض خطر است و هر روز تعداد قابل توجهی از هموطنان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند تا جایی که محدودیت‌های کرونایی با توجه به این شرایط تشدید و از مردم خواسته شده تا حد امکان در خانه بمانند و برای کمک به قطع زنجیره شیوع بیماری، فعالیت‌های اداری خود را از طریق بسترهای الکترونیکی انجام دهند.

پس از گذشت حدود چهار روز از اجرای محدودیت هایی کرونایی، شاهد رعایت بیشتر مردم آذربایجان غربی از این طرح هستیم و علاوه بر اصناف و بازاریان، شهروندان نیز در ترددهای درون و برون شهری، بیشتر موارد اضطراری را مد نظر دارند و از تردد زیاد خودداری می‌کنند.

از دیشب که شب سوم محدودیت های کرونایی بود، روند اجرای آنها در استان آذربایجان غربی بسیار مطلوب تر شده و حتی بسیاری از شهروندان، پیش از ساعت ۲۱ در منزل مانده و عطای بیرون رفتن را به لقایش می‌بخشند.

همچنین برآیند اعمال محدودیت‌ها در استان سمنان با وضعیت قرمز کرونایی نشان می‌دهد که آحاد جامعه، در بخش‌های مختلف از تعطیلی واحدهای صنفی تا ممنوعیت تردد، با وجود مشقت‌ها، برای مبارزه با کرونا پایبند محدودیت‌ها و همراه مدافعان سلامت هستند.

با اعمال محدودیت های شدید کرونایی در گچساران شهروندان به خود آمدند و اوضاع تا حدودی بهتر شد و حالا این شهرستان در وضعیت نارنجی ویروس کرونا قرار دارد.بیش از ۷۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در گچساران جان خود را از دست داده اند و در صورت پایبند نبودن شهروندان به رعایت مراقبت های بهداشتی احتمال افزایش قربانیان این ویروس کشنده وجود دارد.

خبر دیگر از رشت اینکه متخلفان بی توجه به محدودیت تردد شبانه درگیلان اعمال قانون می شوند و سردار عزیز الله ملکی فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا در محدودیت تردد شبانه ازساعت ۲۱ تا ۴ بامداد گفت: برای اجرای این محدودیتها دوربین های کنترلی از ابتدای مبادی ورودی فعال هستند و همان جا پلاک های غیر بومی اعمال قانون می شوند.

به گفته جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان از ابتدای اجرای طرح یعنی طی سه روز گذشته همکاری خیلی خوبی بین  اقشار مختلف مردم، اعم از  بازاریان، اصناف و کسبه با مجریان طرح در سراسر استان وجود داشته ضمن آنکه تیم های نظارتی که در ۱۶ شهرستان توسط فرمانداران  این طرح را اجرا می کنند،  افزایش یافته است.

از ساری خبر رسیده که رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفته که حدود ۹۵ درصد از واحدهای صنفی استان که مشمول ممنوعیت فعالیت در اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی شدند تاکنون این محدودیت ها را اجرا کرده‌اند.

حسینعلی قوانلو ادامه داد : بررسی های میدانی نشان می دهد که اجرای محدودیت و ممنوعیت کرونایی در نقاط مرکزی و پرتردد شهرهای استان بیش از این میزان است و بخشی از تخلفات نیز مربوط به مشاغل مشمول در حاشیه شهرهاست.

وی گفت : با اجرای طرح محدودیت کرونایی از اول آذر ماه سال جاری تاکنون به طور میانگین روزانه حدود ۵۰ واحد صنفی متخلف که بیش از ۹۰ درصد از این واحدها نیز در حواشی شهر فعالیت داشتند، به دلیل عدم رعایت محدودیت و ممنوعیت کرونایی پلمب شدند.

همچنین فرماندار بیجاراعلام کرد که ورود و خروج خودروهای شخصی به این شهرستان تابع قوانین ستاد کروناست و انتظار داریم مردم در اجرای محدودیت‌ها، همکاری کنند.

 علی اکبر ورمقانی افزود: پلیس راهور و پلیس انتظامی شهرستان بیجار در ورودی شهرستان از سمت استان زنجان مستقر خواهد بود و طبق دستور عمل، فقط پلاک های بومی استان که برای رسیدن به شهر خود باید از بیجار عبور کنند اجازه خواهند داشت و سایر پلاک های غیر بومی، ممنوعیت دارند.

به گفته فرماندار شهرستان رباط کریم ٢٠٤ راننده متخلف در دو روز گذشته در طرح محدودیت تردد خروج خودروهای با پلاک بومی و ورود خودروهای با پلاک غیر بومی در راستای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده اند.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین اکنون ۹۷ درصد اصناف و واحدهای عرضه کالا در استان محدودیت‌های کرونایی اعمال شده را رعایت کرده‌اند.

هوشنگ محمدی افزود: اصناف قزوین همکاری مناسبی را با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و تعزیرات حکومتی به عنوان یکی از دستگاه های عضو این ستاد داشته اند.

شهرداری همدان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت دستفروشان در سطح شهر به ویژه محدوده پیاده راه بوعلی را برای مدت ۲ هفته و تا پایان طرح اعمال محدودیت ها، ممنوع کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که میزان رعایت پروتکل ها و الزامات مربوط به محدودیت های اجتماعی در این استان به ۸۰ درصد رسیده است.

دکتر مهرداد بابایی گفت: میزان رعایت پروتکل ها و الزامات محدودیت های کرونا تا روز دوم  اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان ۷۶ درصد بود که به ۸۰ درصد رسیده است.

در زنجان نیز با اجرای محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های مختلف از اول آذرماه جاری، ۹۲ درصد اصناف استان مقررات وضع شده را رعایت کردند.

به گفته فرماندار رضوانشهر برای حفظ جان مردم و در امان ماندن از خطر کرونا، تمامی مراکز تجمع در این شهرستان تعطیل اعلام می شود.

 محمود قاسمی با اشاره به  اجرای طرح ملی غربال گری جمعیت بصورت خانه به خانه افزود: برای تأمین ملزومات اولیه اکیپ های این طرح، باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شود و همکاری لازم با آن سلامت ما را بدنبال خواهد داشت.

در کرمانشاه نیز فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اعلام کرد که طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به خوبی در این شهرستان با همکاری حداکثری مردم در حال اجرا است. 

 به گفته وی در این طرح که از روز شنبه اول آذر در سراسر کشور آغاز شده است، بخش اعظمی از بازاریان همکاری خوبی برای اجرای طرح دارند.  با این حال در برخی از شهرک‌ها مثل مسکن، الهیه، جعفرآباد و شریعتی گزارش‌هایی از فعالیت کسبه به دست رسیده است که تذکرات لازم با همکاری نیروی انتظامی به آنها داده شده است.

همکاری بیش از ۹۰ درصدی کسبه و بازاریان شهرستان‌های کلاله با وضعیت قرمز و گنبدکاووس با وضعیت نارنجی شیوع بیماری کووید۱۹ با طرح محدودیت‌ کرونایی نوید بخش کاهش آمار مبتلایان به این بیماری در روزهای آینده است.

آغاز طرح تشدید محدودیت‌ کرونایی از اول آذرماه اگرچه بخش عمده‌ای از اصناف و بازاریان را خانه نشین کرد اما خلوتی خیابان‎‌ها به خصوص مراکز پرتجمع، امید به قطع زنجیره ابتلا به کرونا در استان گلستان بویژه در شهرستان با وضعیت قرمز کلاله را افزایش داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: بر اساس مشاهدات میدانی و در پی اجرای محدودیت‌های تردد کرونا، ۹۰ درصد ترافیک استان در ساعات مقرر ممنوعیت کاهش یافت.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد ترافیک صبحگاهی در ایلام کاهش یافته است.

همچنین جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری با بیان اینکه همکاری خوبی از ناحیه مردم به خصوص صاحبان مشاغل و اصناف شاهد بودیم گفت: همانند مدت ۹ ماه گذشته که اصناف و عموم مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و در خود مراقبتی و مراقبت از خانواده و اطرافیان و نزدیکان و افرادی که با آن ها در ارتباط هستند، واقعا سنگ تمام گذاشتند، در چهار روز گذشته نیز انصافا همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند.

۸۶ درصد از مبتلایان به کرونا در خمین بهبود یافته اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۸۶ درصد از یک‌هزار و ۶۰ بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون بهبود یافته و با دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دکتر « مجتبی دیده دار» روز سه شنبه افزود:تاکنون سه هزار و ۸۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در خمین انجام شده که در این راستا یک‌هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا شناسایی شده است.

وی یادآور شد: ۹۳ شهروند خمین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس مهلک از دست داده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به اینکه دوره انتقال ویروس کرونا ۲ هفته‌ای است، افزود: اجرای محدودیت‌های ۲اعمال شده در آذر ماه جاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم فرصت استراحت و تجدید انرژی را به کادر درمان می‌دهد.

دیده‌دار گفت: در زمان تعطیلی برخی مشاغل فراغت بیشتری برای شهروندان ایجاد می‌شود که نباید به دورهمی های خانوادگی بیانجامد چرا که این رفتار غیرمسئولانه عامل جدی در انتقال کرونا است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن کوچکترین علایم اظهار داشت: شهروندان در صورت بروز تظاهرات بالینی نظیر تب، تنگی نفس، سرفه و بدن درد باید به مرکز غربالگری کرونا در این شهرستان واقع در خیابان تهران، پشت بهزیستی سابق مراجعه کنندو فرصت طلایی درمان را از دست ندهند.

۱۵ درصد از کارمندان استان تهران به کرونا مبتلا شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران اعلام کرد: تاکنون ۱۵ درصد از کارمندان دستگاه‌های دولتی این استان به کرونا مبتلا شدند.

غلامرضا عباس پاشا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه های دولتی تهران به خبرنگاران گفت: به دستور و تاکید استاندار تهران در بازرسی سرزده از دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی دولتی امروز- سه شنبه به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه استان، ریاست بازرسی استانداری تهران از تعدادی ادارات دولتی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید شد.

وی افزود:‌ طبق گزارشات واصله در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و سازمانی منجر به این شد که تنها یک درصد از کارکنان این اداره کل با کرونا مبتلا هستند که این اداره کل با اقدامات جدی بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال شده است.

معاون استانداری تهران ادامه داد:‌ برابر بررسی های انجام شده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بدلیل وجود خدمات ضرور شاهد افزایش مراجعین هستیم و همچنین در ورودی این اداره کل مشاهده کردیم که جمعیت زیادی حضور دارند.

وی تاکید کرد: گرچه هم اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و هم اداره کل ثبت اسناد و املاک در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقداماتی خود انجام دادند اما در این بازدید مشاهده کردیم که ۳ نفر از کارکنان اداره کل اسناد از ماسک استفاده نمی کردند که برای اولین بار با تذکر کتبی و درج در پرونده مواجه شدند.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محل استانداری تهران مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی برای پیگیری کارهای اداری در رفت و آمد هستند ۲۰ درصد کارمندان استانداری به کرونا مبتلا شدند.

به گفته وی، با تاکیدات استاندار تهران تمامی ادارات دولتی در زمینه رعایت بهداشت فردی و سازمانی و همچنین رعایت ۵۰ درصدی دور کاری کارمندان رصد و نظارت می شوند و کارمندانی که از ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند در مرحله اول با تذکر کتبی و درج در پرونده و در مرحله بعدی با کسر از حقوق مواجه خواهند شد.

کرونا جان ۸ نفر را در قم گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره آخرین وضعیت از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در استان قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ تن کرونا مثبت جان خود را در این استان از دست دادند.

محمدرضا قدیر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به چهارم آذر ماه جاری، ۵۸ تن در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد:  همچنین ۴۴ بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان های استان در این مدت داشته ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت نیز، ۵۷ تن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

قدیر گفت: در حال حاضر ۴۴۲ تن مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان قم بستری هستند که حال ۱۰۶ تن از آن ها وخیم است.

 قم در حال حاضر جز شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می آید و محدودیت ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید