با علائم مرگبار ویروس کرونا آشنا شوید

کدخبر: ۳۷۵۲۸۶
ولادیمیر بولیبوک متخصص روس، علائم مرگبار ویروس کرونا که نشان دهنده کمبود اکسیژن در بدن انسان است را هشدار می دهد.
با علائم مرگبار ویروس کرونا آشنا شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر بولیبوک، متخصص آلرژی-ایمنی در مورد علائمی که اخطار دهنده وضعیت بدن در بیماری کرونا هستند گفت: تغییر رنگ و آبی رنگ شدن لب ها، آبی رنگ شدن مثلث بینی و افزایش میزان تنفس در حالت استراحت می تواند نشان از وخیم شدن وضعیت بدن بیمار را نشان دهد.

وی گفت که تمام این علائم نشان دهنده کمبود اکسیژن در بدن انسان است و در صورت مشاهده چنین علائمی بیمار را باید بلافاصله به مطب پزشک برد یا با آمبولانس تماس گرفته شود.

بولیبوک تاکید کرد که در صورت مشاهده چنین علائمی به هیچ وجه تعلل نباید کرد زیرا علائم بد به سرعت رشد می کنند. امروز حال او خوب بود، اما فردا در بخش فوریت های پزشکی و تحت تنفس مصنوعی و مراقبت های ویژه بستری می شود.

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید