مجوز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا صادر شد

کدخبر: ۳۷۵۳۵۹
اقتصادنیوز : وزیر بهداشت گفت: یک واکسن کرونای ایرانی مجوز آزمایش انسانی را گرفت و از هفته آینده تست‌های انسانی شروع می‌شود.
مجوز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: ما در پایان طرح شهید سلیمانی دستاورد بزرگی به جهان ارائه خواهیم کرد مردم اگر هنوز شاهد آمار بالای مرگ و میر خستند ناشی از آمار بالای بیماران در بیمارستان هاست و در آینده با کاهش موارد بستری شاهد کاهش مرگ و میر خواهیم بود.

وی افزود:‌رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده و نشان از همراهی مردم در اجرای محدودیت هاست، سه نگرانی پس از اعمال محدودیت‌ها داشتیم، یکی از این دغدغه‌ها ترافیک صبحگاهی بود زیرا فعالیت شرکت های خصوصی و ادارات دولتی بیش از آنچه فکر می کردیم، بود و مقرر شد فعالیت ادارات دولتی کاهش پیدا کند و ادارات در حد تعطیل باشند.

نمکی گفت: از شرکت‌های خصوصی درخواست می کنیم که همراهی کنند و در غیر این صورت همکاران در وزارت بهداشت، کشور و رفاه مجبور به برخورد خواهند شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از نگرانی‌های ما توزیع مرغ در بازارهای روز و تره بار بود که موجب تجمع مردم شد و رییس جمهور به وزیر صمت و جهادکشاورزی دستور دادند به موضوع ورود کنند.

نمکی گفت:‌ تامین واکسن کرونا را از سه طریق دنبال می کنیم یکی از خرید واکسن از طریق کوواکس سازمان بهداشت جهانی است که ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از این طریق وارد می کنیم که ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و حدود ۱۰ درصد جمعیت را پوشش می دهد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: همچنین تامین حدود ۵.۵ میلیون دوز را در قالب قرارداد مشترک تولید با یکی از کمپانی‌های صاحب‌نام دنبال می‌کنیم. حدود ۲۰ میلیون دوز را از کمپانی دیگری خریداری می‌کنیم و در نهایت ۴۱ تا ۴۲ میلیون روز واکسن را برای ۲۱ میلیون نفر تهیه خواهیم کرد.

نمکی گفت:‌ واکسن کرونای داخلی هم خوشبختانه به خوبی دارد پیش می‌رود و علی‌رغم ذهنیت برخی افراد که به تولید داخلی ایمان و باور ندارند که شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خوش فکر و خوش اندیشه و دانشمند کشور می توانند موفق باشند اما از بین ۱۲ شرکت دانش بنیان ۴ مورد پیشرفته تر هستند و سازمان جهانی بهداشت مراحل پیشرفت کار را قبول کرده است و یک شرکت مجوز آزمایش انسانی را گرفت و از هفته آینده تست های انسانی شروع می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید