هشدار هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشور

کدخبر: ۳۷۵۶۶۱
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشور خبر داد و به مسئولان در این زمینه هشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشور

به گزارش اقتصادنیوز از تسنیم، صادق ضیائیان با اشاره به آغاز بارش برف در شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: انتظار داریم، بارش برف در مناطق شمال‌‌‌غرب کشور از جمله استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از کردستان، زنجان و همچنین اردبیل، ادامه داشته باشد.

وی بیان این‌که ارتفاع برف در این مناطق به 40 سانتیمتر و بیشتر از این مقدار نیز می رسد، افزود: برای روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه نیز بارش را در نیمه‌غربی و نوار شمالی کشور خواهیم داشت. همچنین در استان‌‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال‌غرب فارس، شمال بوشهر، کرمانشاه، کردستان، غرب مازندران، گیلان و همچنین تهران، البرز، قزوین و زنجان، بارش‌های خوبی انتظار می‌رود.

وی یادآور شد: از شنبه و یکشنبه، بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و همچنین لرستان با شدت بیشتری ادامه پیدا کند. احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها نیز وجود دارد؛ بنابراین باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود و هموطنان نیز از سفرها و ترددهای جاده‌ای غیرضروری در این مدت پرهیز کنند و از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند و خود را در معرض خطر قرار ندهند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از نظر بارش برف و در جنوب غرب از نظر بارش باران، مناطق بحرانی در این مدت خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید