جوروزالم پست خبر داد:

دیدار محرمانه بن سلمان و نتانیاهو/عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان به شرط انعقاد توافق تسلیحاتی

کدخبر: ۳۷۵۶۷۱
به‌رغم انکار ریاض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت.
دیدار محرمانه بن سلمان و نتانیاهو/عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان به شرط انعقاد توافق تسلیحاتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روزنامه جوروزالم پست خبر داد که به‌رغم انکار ریاض، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت. 

این روزنامه گزارش داد طی این دیدار که در شهر نئوم در ساحل دریای سرخ صورت گرفته و «آوی بلوث»، دستیار نظامی او و همچنین «یوسی کوهن»، رئیس موساد و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشتند. 

در گزارش این روزنامه آمده است که توافق عادی‌سازی روابط میان دو طرف «دور از دسترس» نیست و فروش تسلیحاتی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ از شروط این عادی‌سازی مطرح شده است. 

بنا به گزارش جوروزالم پست، ریاض همچنین برای خرید خودروهای نظامی، باتری‌های سامانه دفاع موشکی و سیستم‌های مداخله الکترونیکی و رادار ابراز علاقع کرده است. همچنین بنا به این گزارش، خرید پهپاد ریپر ام‌کیو-۹ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

یک مقام حزب لیکود پیشتر این دیدار را تایید کرد، اما وزیر خارجه عربستان هرگونه دیدار ولیعهد این کشور با مقام‌‌های صهیونیستی را رد کرده است.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید