انتقام سخت در انتظار عاملان ترور محسن فخری‌زاده

کدخبر: ۳۷۵۷۳۸
جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در پیام‌ها و اطلاعیه‌های جداگانه‌ای شهادت شهید محسن فخری‌زاده را تسلیت گفته و به ترور ناجوانمردانه این دانشمند هسته‌ای واکنش نشان دادند.
انتقام سخت در انتظار عاملان ترور محسن فخری‌زاده

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت به شهادت رسید.

بر همین اساس جمعی از مسئولان لشکری و کشوری از جمله سرلشکر باقری، محمدجواد ظریف، محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی و حجت‌الاسلام رستمی در پیام‌ها و اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به شهادت شهید فخری‌زاده واکنش نشان دادند.

* سرلشکر باقری: انتقام سختی در انتظار عاملان ترور شهید فخری‌زاده است

سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد».

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.  

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و  توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود. 

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان  و خانواده گرانقدر آن شهید؛  اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

* ظریف: نشانه‌هایی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده وجود دارد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم در پیامی در توییتر نوشت که نشانه‌هایی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیامی توییتری نوشت: «تروریست ها یکی از دانشمندان برجسته ایرانی را ترور کردند. این عمل بزدلانه که شواهد جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود، نشان‌دهنده جنگ طلبی از سر بیچارگی مرتکبین آن است.»

ظریف در ادامه این پیام نوشت: «ایران از جامعه بین‌المللی، بویژه اتحادیه اروپا، میخواهد که استانداردهای دوگانه شرم آور خود را خاتمه دهند و این عمل تروریستی را محکوم کنند.»

وزیر امور خارجه ایران دقایقی قبل نیز با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست ها را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

* رئیس مجلس: امروز راه مماشات بسته است

محمدباقرقالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هم طی پیامی شهادت شهیدفخری‌زاده را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

وقوع حادثه تروریستی دانشمند برجسته، پرسابقه، مجاهد و نخبه دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر چهره پلید و سرشار  از کینه و خباثت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران را آشکارتر ‌ساخت.

دشمنان کوردل که از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت و ایستادگی و همچنین رشد و‌ پیشرفت فرزندان این ملت در تمامی عرصه های تکنولوژیک، هسته‌ای و نظامی عاجز و ناتوان گشته‌اند به این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیارهای بین‌المللی روی آورده‌اند که هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، موشکی و غیره با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت.

میراث گرانبهایی که شهید فخری زاده پس از سه دهه مجاهدت پرثمر و گرانبها در مرزهای دانش دفاعی از خود به جا گذاشت، و باعث برتری های راهبردی فراوان برای نظام اسلامی شد، همچون سرمایه ای سترگ در اختیار ماست و به عنوان یک اولویت فوری در تعمیق، توسعه و ایجاد جهش در آن خواهیم کوشید.

آحاد ملت قهرمان ایران در طول سالهای گذشته ثابت کرده‌اند  اینگونه تحرکات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت و همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمانهای استکبارستیز و ضدیت با رژیم‌‌ آدم‌کش صهیونیستی برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آقای محسن فخری‌زاده به مقام معظم رهبری ، مردم قهرمان کشورمان و  خانواده بزرگوار ایشان ، از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه  برای این شهید سرافراز و صبر برای بازماندگان ایشان به خصوص همسر مکرمۀ آن شهید سرافراز مسئلت می نمایم.

* ترور شهید فخری‌زاده در آستانه دولت دموکرات‌‌ها در آمریکا به‌منظور زمینه‌سازی برای مذاکره است

فریدون عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره ترور و شهادت محسن فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده از دوستان و از دانشمندان هسته‌ای و نخبه کشور بود که متاسفانه به دست دشمنان انقلاب و اسلام ترور شد.

عباسی تاکید کرد: شهید فخری‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه مالک اشتر و زمانی هم مسئول پژوهش‌های نوین دفاعی بود.این شهید از بهترین متخصصان صنعت هسته‌ای کشور بود و در زمینه آشکارسازی تابش های هسته ای فعالیت داشت.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بسیاری از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای با شهید فخری‌زاده همکاری داشتند و ایشان یکی از مدیران بسیار قوی و خوب کشور بود.

عباسی ادامه داد: این شهید بزرگوار در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای ایران به عنوان یک مدیر برجسته انجام وظیفه کرد و در تمام زمینه‌ها در پشتیبانی از اقدامات هسته‌ای کشور و در غنی سازی و سایر مواردی که در علم هسته ای موثر است ایشان کار کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: این ترور در آستانه دهمین سال ترور بنده و شهید شهریاری بود؛ در سال ۸۷ دشمن تیم ترور برای ایشان فرستاده بود ولی با درایت نیروهای امنیتی خنثی شد، در این مدت دشمن برای ترور این شهید کار می‌کرد و وی را یک یکی از دانشمندان کلیدی در صنعت هسته‌ای می‌دانست و دشمنان حدود ۱۵ سال دنبال ترور ایشان بودند و به هر حال دست بر نمی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: این ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموکراتها در آمریکا انجام شد، دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جریانات داخلی به دنبال مذاکره بروند! این ترورها برای این است که زمینه را برای مذاکره فراهم کنند و مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند.

* حجت‌الاسلام رستمی: ترور شهید فخری‌زاده نقشه دشمنان در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا کرد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طی پیامی شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

عن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:«خیر الناس من حبس نفْسه فی‌ سبیل ‌الله، یجاهد اعداءه و یلتمس الـموت فی‌ مصافّه»

خبر شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری‌زاده رضوان الله علیه, سخت و جانکاه بود. آنچه که امروز رخ داد، برگ دیگری از اسناد جنایت تروریسم دولتی است که رژیم منحوس صهیونیستی با افتخار خودش را پرچم‌دار آن می‌داند.

این ترور، نقشه دشمنان مردم ایران در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا ساخت و بار دیگر ثابت کرد  که خونخواران صهیونیست و جنگ‌طلبان آمریکایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

یقیناً قطار حرکت کشور به سمت پیشرفت و فتح قله‌های افتخار علمی، متوقف نخواهد شد؛ جوانان دانشمندی که همچون فخری‌زاده‌‌ها، علیمحمدی‌ها، رضایی‌نژادها، احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا علم، علم بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند کرد.

اینجانب شهادت این شهید عزیز را به خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ و همکاران ایشان و مردم شریف و شهید پرور ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، علوّ درجات آن شهید فرزانه و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را خواستارم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید