دمشق: عاملان جنایت ترور دانشمند ایرانی باید مجازات شوند

کدخبر: ۳۷۵۹۹۷
وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ترور محسن فخری زاده دانشمند ایرانی را به نیابت از رهبری، دولت و ملت این کشور به ایران تسلیت گفت.
دمشق: عاملان جنایت ترور دانشمند ایرانی باید مجازات شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، فیصل مقداد با تاکید بر اینکه « دغدغه اساسی دانشمند ایرانی گسترش علم و دانش برای درمان بیماران کرونا بوده است» به شدت این اقدام بزدلانه را که توسط ابزارهای صهیونیستی صورت گرفت، محکوم کرد.

وی از جامعه جهانی خواست که این جنایت را محکوم کنند و عاملان این جنایت را مورد مجازات و به دست عدالت بسپارد زیرا تداوم چنین جنایتی باعث می‌شود که جامعه بین الملل از وجود چنین دانشمندان بزرگی بی بهره شود و باعث ترغیب تروریست‌ها به تداوم چنین جنایتی می‌شود.

وی همچنین مراتب تسلیت و همدردی صمیمی دولت و ملت سوریه را به حضرت آیت الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسن روحانی رئیس جمهور و دولت و ملت ایران ابراز داشت و به خانواده این شهید هم تسلیت گفت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از تسلیت صمیمانه همتای سوری خود و شخص بشار اسد رئیس جمهور سوریه به خاطر همدردی با ملت و رهبران ایران و اینکه در مصائب و مشکلات همواره در کنار ایران بوده تقدیر و تشکر کرد و بر تداوم همکاری با سوریه و قرار گرفتن در کنار این کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.  

ظریف تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت خارجی شناخته شده پشت این جنایت قرار دارد و این اقدام توان و اراده ملت ایران را در تحقق دستاوردهای بیشتر علمی و مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تضعیف نخواهد کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سوریه با پیروزی در جنگ، استقلال و حاکمیت خود را باز یابد و تامین کننده رفاه و آسایش ملت خود باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید