نشانه های ابتلا به نوع کشنده ویروس کرونا

کدخبر: ۳۷۶۰۱۶
اقتصادنیوز : دانشمندان علائم نادر دیگری را نیز که نشان دهنده ابتلا به ویروس کروناست را کشف کرده اند.
نشانه های ابتلا به نوع کشنده ویروس کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر این اساس، متخصصان آمریکایی اعلام کرده اند که یکی از این نشانه‌های عجیب «افتادن دندان» است. اوایل ماه میلادی جاری، یک زن ۴۳ ساله در نیویورک پس از ابتلا به کرونا شاهد افتادن دندان هایش بود.

دیوید اوکانو، استاد دانشگاه یوتا اظهار کرد: ما شاهد یک علائم بسیار نادر و عجیب در یک بیمار کرونایی بوده ایم. این بیمار کرونایی ماه گذشته به این ویروس آلوده شده است و علائمی مانند مِه مغزی، مشکلات عصبی و درد عضلانی را از خود بروز داده است.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد از آنجایی که هیچ نشانه‌ای از بیماری دیگر که منجر به افتادن دندان این زن شود وجود نداشت، شواهد نشان داد نه تنها ویروس کرونا باعث افتادن دندان این زن شده است بلکه باعث آسیب پذیری لثه و نیز سیاه شدن و ساییده شدن دندان این بیمار شده است.

محققان می‌گویند افرادی که تنها به کرونا مبتلا می‌شوند خطر از دست دادن دندان در آن‌ها زیاد است. با این حال، افرادی که دارای بیماری‌های لثه و دندان هستند در صورتی که به کووید ۱۹ مبتلا شوند ممکن است شرایط بسیار بدتری پیدا کنند و به مشکلات شدید دهان دچار شوند.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در سال ۲۰۱۲، ۴۷ درصد افراد بالای ۳۰ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای شامل التهاب لثه یا استخوانی که اطراف دندان‌ها را پوشانده است، بوده اند. از این رو، خطر مشکلات بیماری‌های دهان و دندان در این افراد پس از ابتلا به کووید ۱۹ زیاد است.

تحقیقات دیگر نیز ارتباط میان خطر مرگ بار ابتلا به ویروس کرونا و بیماری لثه را مشخص کرده است. بیماری لثه خود با بیماری قلبی و بیماری مزمن ریوی ارتباط مستقیمی دارد. خود این دو بیماری نیز به طور مستقیم می‌توانند خطر مرگ بیماران به کووید ۱۹ را به شدت افزایش دهند.

محققان در ایالت کالیفرنیای آمریکا و نیز برزیل اعلام کرده اند: بیماری لثه باعث می‌شود تا سطح پروتئین ایمنی به نام «اینترلوکئین ۶» در خون بالا رود. مشاهده شده است کسانی که سطح این پروتئین در خونشان بالا بوده است در صورت ابتلا به ویروس کرونا علائم بسیار شدیدی از خود نشان خواهند داد و برای زنده ماندن باید حتماً زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار بگیرند، همچنین میزان مرگ و میر این افراد نسبت به بیماران دیگر مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر است.

این تحقیقات همچنین نشان داد اگر چه بیماری‌های مختلف می‌تواند سطح اینترلوکئین ۶ خون را در افراد افزایش دهد، اما در صورت درمان بیماری لثه در افراد، سطح این پروتئین به میزان قابل توجهی در خون کاهش می‌یابد.

محققان می‌گویند افرادی که سطح اینترلوکئین ۶ آن‌ها بیش از ۸۰ پیکوگرم در هر میلی لیتر است، بسیار بیشتر از سایرین در صورت ابتلا به ویروس کرونا ممکن است جان خود را از دست بدهند یا با تشدید بیماری نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی باشند.

شروین ملایم، یکی از جراحان دندانپزشکی لس آنجلس آمریکا در این باره می‌گوید: بر این باوریم بسیاری از کسانی که سطح بالایی از اینترلوکئین ۶ را در خون دارند پیش از ابتلا به کووید ۱۹ از بیماری لثه رنج می‌برده اند و همین امر بر شدت بیماری در آن‌ها خواهد افزود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید