ترامپ شمشیر را از رو بست

کدخبر: ۳۷۶۲۲۰
ترامپ قصد دارد از 125 درصد انرژی‌اش برای اثبات تقلب در انتخابات این کشور استفاده کند.
ترامپ شمشیر را از رو بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه روز یکشنبه خود نشان داد که هیچ چیزی نمی‌تواند باور وی درباره پیروزی در انتخابات روز سوم نوامبر (13 آبان) را منحرف کند این در حالی است که اکثر دادخواست‌های وی در ایالت‌های مختلف درباره تقلب در انتخابات رد شده است.

وی که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد مدعی شد که تقلب بسیار گسترده‌ای در انتخابات آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ در این مصاحبه 45 دقیقه‌ای که اولین مصاحبه وی پس از برگزاری انتخابات آمریکا به شمار می‌آید بار دیگر ادعاهای اثبات نشده خود درباره سیستم‌ ر‌ای گیری و آرای پستی را مطرح کرد.

رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید در این مصاحبه نشان داد که هنوز آمادگی پذیرش شکست در انتخابات را ندارد و در حالی که قضات ایالت پنسیلوانیا دادخواست وی را به دلیل ناکافی بودن مدارک درباره تقلب در انتخابات رد کرده‌اند اما امید دارد که دیوان عالی به نفع وی رای دهند.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که چگونه قصد دارد ادعاهایش درباره تقلب را اثبات کند گفت: «من قصد دارد 125 درصد از انرژی‌ام را برای انجام این کار استفاده کنم.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید