هشدار وزارت بهداشت نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی

کدخبر: ۳۷۶۳۶۹
لاری با تشریح وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: نرخ بستری و فوتی های کرونا در این استان بالاست و مردم نباید مهمانی بگیرند.
هشدار وزارت بهداشت نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: نمودار موارد مثبت بستری در استان کهگیلویه و بویر احمد در هفته‌های اخیر، دارای روند صعودی بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های بویر احمد و کهگلویه در این استان، در وضعیت قرمز یعنی بسیار پرخطر، شهرستان‌ها باشت، چران و گچساران در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و شهرستان‌های بهمئی، دنا، لنده و مارگون در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط قرار دارند.

وی با اشاره به آمار بستری و مرگ و میر کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: در هفته اول آذر ماه بروز هفتگی موارد مثبت بستری در این استان حدود  ۳۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است که میانگین بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجه بالاتر از میانگین کشوری است. همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، در این استان در هفته اول آذر ماه حدود ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تعداد بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۲۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان کهگیلویه و بویر احمد بستری هستند که ۳۴ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.

وی با اشاره به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  در این استان  ۸۹ درصد گزارش شده است و ویروس کرونا علی رغم تلاش‌ها و مجاهدات‌های سربازان گمنام نظام سلامت، همچنان قربانی می‌گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد:  از ابتدای شیوع بیماری در این استان بیش از ۵۴ هزار تست آزمایشگاهی از افراد دارای علائم بیماری انجام شده است که امیدواریم با کمک مسئولان شاهد افزایش تست ها و با همکاری مردم در اجرای درست محدودیت ها و پرهیز از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی خانوادگی، شاهد توقف شیوع بیماری کرونا در کشور باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید