ادعای رسانه‌های غربی درباره شهادت یک فرمانده سپاه در سوریه

کدخبر: ۳۷۶۴۰۹
اقتصادنیوز؛ برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند که یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران طی یک حمله هوایی در مرز عراق و سوریه به شهادت رسیده است.
ادعای رسانه‌های غربی درباره شهادت یک فرمانده سپاه در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امنیتی و شبه نظامیان محلی عراق مدعی شد که طی یک حمله هوایی یک فرمانده سپاه پاسداران ایران در مرز عراق و سوریه به شهادت رسیده است.

به ادعای رویترز این منابع نتوانستند هویت این فرمانده را تأیید کنند اما به گفته آنها وی در کنار سه مرد دیگر که با او در یک وسیله نقلیه سفر می‌کردند، به شهادت رسیده است.

رویترز به نقل از دو مقام امنیتی دیگر عراق مدعی شد: این وسیله نقلیه در مرزهای عراق در حرکت بود و پس از ورود به خاک سوریه هدف هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت.

این دو مقام بدون اینکه جزئیات و زمان دقیق آن را اعلام کنند، گفتند ، گروههای شبه نظامی عراقی مورد حمایت ایران در بازپس گیری پیکرها کمک کرده‌اند.

 اگرچه رویترز به طور مستقل شهادت این فرمانده ایرانی را تأیید نکرده اما مدعی است که این گزارش از سوی منابع محلی نظامی و شبه نظامی تأیید شده است.

این حادثه تنها ۳ روز پس از ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌‌ای ایرانی در تهران رخ داد. ایران اسرائیل را مسئول این اقدام تروریستی که منجر به شهادت دانشمند ایرانی شد می‌داند.

همچنین برخی رسانه‌های عربی نظیر العربیه به نقل از منابع اطلاعاتی عراقی مدعی شده‌اند که نام این فرمانده ایرانی، مسلم شهدان بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید