این علامت بر روی ناخن ها می توان نشان از ابتلا به مرض قند باشد

کدخبر: ۳۷۶۸۵۷
اقتصادنیوز : علائم دیابت نوع ۲ در ابتدا می‌تواند پنهان بوده و یا وجود نداشته باشد و فقط در صورتی که سطح قند خون بسیار بالا باشد، ظاهر شود.
این علامت بر روی ناخن ها می توان  نشان از ابتلا به مرض قند  باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد نیوز، دکتر الیزابت سالادا می‌گوید که علائم دیابت نوع ۲ در ابتدا می‌تواند پنهان بوده و یا وجود نداشته باشد و فقط در صورتی که سطح قند خون بسیار بالا باشد، ظاهر می‌شود. اما ممکن است ناخن‌های زرد یکی از نشانه‌های ابتلا به آن باشد.

ناخن‌های زرد می‌توانند نشان دهنده ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد؛ به گونه‌ای که دکتر الیزابت سالادا تاکید می‌کند: "هنگام معاینه بیماران، من همیشه به رنگ ناخن‌های آن‌ها اهمیت میدهم. شکنندگی و تغییر در بافت و رنگ ناخن می‌تواند نشانه وجود برخی بیماری‌های خطرناک از جمله دیابت نوع ۲ باشد.

دکتر سالادا می‌گوید: در برخی موارد زردی ناخن‌ها نشان دهنده وجود عفونت است. دیابتی‌ها بیشتر از دیگران در معرض یک نوع عفونت قارچی به نام پسوریازیس ناخن قرار دارند. عفونت معمولاً ناخن‌های پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را زرد و شکننده می‌کند.

وی اظهار داشت که ناخن‌های سالم باید صورتی، صاف و حتی رنگارنگ باشند.

این پزشک هشدار داد که این عفونت می‌تواند پس از آنکه یک جراحت بدون علامت به یک جراحت واضح و داری علامت تبدیل شود که در این حالت درمان غیرممکن خواهد بود و پا با آسیب جدی روبرو می‌شود در نهایت برای درمان باید عضو مربوطه قطع شود.

     

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید