برگزاری جشن کریسمس در دولت ترامپ در روزهای کرونایی

کدخبر: ۳۷۶۹۰۷
در حالیکه آمریکا روزهای بسیار مرگباری را در دوران شیوع کرونا پشت سر می گذارد، اما رییس جمهور شکست خورده در انتخابات و پمپئو با نادیده گرفتن هشدارها در حال برگزاری جشن کریسمس در کاخ سفید هستند.
برگزاری جشن کریسمس در دولت ترامپ در روزهای کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حالی دونالد ترامپ دومین روز از جشن کریسمس را در بعدازظهر چهارشنبه جشن گرفت که پیش از این پزشکان کاخ سفید به وی در مورد خطرات شیوع ویروس کرونا هشدار داده بودند.

به گزارش دیلی میل، تصاویر منتشر شده از مهمانی ترامپ نشان می دهد که اکثر مهمانان بدون ماسک در محلی سرپوشیده و بدون رعایت فاصله اجتماعی در حال برگزاری جشن کریسمس هستند.

این مراسمات در حالی برگزار می شود که مقامات بهداشتی آمریکا بارها در مورد تجمع کردن در محل های سرپوشیده به علت افزایش خطرات شیوع ویروس کرونا هشدار داده اند.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز پنجشنبه گزارش داد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا نیز به دنبال برگزاری جشنی در مقر وزارت خارجه است و هم اکنون برای ۹۰۰ مهمان دعوت نامه ارسال کرده است.

در دعوتنامه پمپئو که یک نسخه از آن بدست واشنگتن پست رسیده ،آمده که 'دیپلماسی در خانه برای تعطیلات ظهر در اتاق بنجامین فرانکلین ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) برگزار می شود.

سخنگوی این مراسم برای توجیه ارسال دعوت نامه پمپئو و برای برگزاری جشن در این روزهای کرونایی گفت: مقامات قرار است در این مراسم به کار کامل پروتوکل های بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند و استفاده از ماسک در این مراسم اجباری است.

وزارت خارجه آمریکا در حالی مدعی حفظ پروتوکل های بهداشتی در جشن های آخر سال است که رییس جمهوری آمریکا از روز سه شنبه در حال برگزاری جشن کریسمس در کاخ سفید است و تا کنون دیده نشده که در این چند روز مهمانان و برگزار کنندگان این مراسم پروتوکل های بهداشتی را رعایت کنند. 

جشن های بذل و خنده در حالی در کاخ سفید که میزبان رییس جمهور شکست خورده در انتخابات ۲۰۲۰ است برگزار می شود که به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۱۴ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۰۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۲۷۶هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

دکتر آنتونی فاوچی متخصص بیماری های عفونی آمریکا گفت که اگرچه مردم از فاصله‌گذاری اجتماعی خسته شده‌اند، اما باید تا زمان تهیه واکسن مقاومت کنند.

در حال حاضر، بیشتر ایالت‌های آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تازه‌ای وضع کرده‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، عواقب کرونایی سفرهای زیادی که در تعطیلات روز شکرگزاری انجام شد، در آستانه جشن سال نو میلادی بروز پیدا خواهد کرد و کریسمس امسال، آمریکا شاهد جهش قابل توجه در میزان شیوع این بیماری خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید