پنج دروغی که مانع کاهش وزن می شود

کدخبر: ۳۷۶۹۱۵
یکی از دلایل اصلی اینکه با وجود تلاش برای کاهش وزن به چنین هدفی نمی رسیم روش غیر اصولی است و نه تنها شایعات و اطلاعات غلط در این زمینه در دنیا بیداد می‌کند، بلکه اطلاعات متناقض زیادی که در این باره وجود دارد همواره افراد را گمراه می‌کند.
پنج دروغی که مانع کاهش وزن می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، شاید شما هم قبلا چندین روش برای از کم کردن وزن به ویژه چربی از اطراف شکم، ران و برخی نقاط دیگر را امتحان کرده باشید و ممکن است علی رغم تلاش خود برای کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم موفق به انجام آن نشده اید یا پس از مدتی دوباره وزن اضافه کرده اید. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

یکی از دلایل اصلی این مسئله تلاش برای کاهش وزن به روش غیر اصولی است و نه تنها شایعات و اطلاعات غلط در این زمینه در دنیا بیداد می‌کند، بلکه اطلاعات متناقض زیادی که در این باره وجود دارد همواره افراد را گمراه می‌کند. در ادامه به چند دروغ بزرگی که نباید در پروسه کاهش وزن خود آنها را باور کنید، اشاره شده است.

دروغ ۱: می‌توانید چربی یک ناحیه را هدف گرفت و تنها همان جا را لاغر کرد

لاغر کردن قسمت‌هایی از بدن توسط رژیم‌های خاص غذایی یا روش‌های دیگر یک دروغ بزرگ است، در واقعیت میزان چربی سوزی به متابولیسم بدن و سطح کلی تناسب اندام شما بستگی دارد، به همین دلیل است که به جای لاغر کردن قسمت‌های خاصی از بدن تمرکز شما باید روی کاهش چربی در کل بدن باشد. تمرینات ورزشی بهترین راه برای از دست دادن چربی و رشد عضلات برای قدرت، استقامت و تناسب اندام است.

دروغ ۲: برای لاغری باید چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

اسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها بد در رفته چون مصرف زیاد چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های ساده با افزایش وزن، کلسترول بالا، چاقی و حتی بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. اما چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها نقش‌های دیگری هم دارند و بعضی از آنها در کاهش وزن سالم نقش مهمی ایفا می‌کنند.از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFA) و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) مانند امگا ۳ و امگا ۶ و کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل و منابع فیبر غذایی مانند میوه ها و سبزیجات که مصرف آنها برای سلامت ضروری است.

دروغ ۳: پیروی از یک رژیم خاص باعث می‌شود لاغر شویم

اکثر رژیم‌های غذایی علی رغم جذابیت و تایید افراد مشهور و وعده‌ وعیدهای شیرین لاغری به شما قادر نیستند به شما کمک کنند که طور پایدار و دائمی وزن خود را کم کنید. این موضوع دو دلیل اصلی دارد: اول اینکه روند رژیم غذایی به ندرت مفید یا متعادل است و شما احتمالاً به زودی آن را رها خواهید کرد  و دوم اینکه بدن هرکسمتفاوت است و به این گونه رژیم‌ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

به جای پیروی از یک رژیم غذایی جدید و مرسوم، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی و متناسب با خود تهیه کنید. 

دروغ ۴: فقط باید مواد غذایی رژیمی و بدون چربی لاغر می‌شوید

هرگز به مواد غذایی که روی آنها عبارت رژیمی یا بدون چربی نوشته شده است، اعتماد نکنید به جای اعتماد کورکورانه به این برچسب‌ها فهرست مواد تشکیل دهنده و مغذی آن محصول که را بخوانید و ممکن است در این جدول چشمتان به مواد شیرین و فراورده‌های مصنوعی‌ای بخورد که همگی در افزایش وزن تاثیر گذارند. یادتان باشد خوردن غذای تازه ، فصلی و ساده پخته شده بهترین شرط شما در کاهش چربی مداوم است.

دروغ ۵: ورزش کن و هرچه دلت خواست بخور

بدن شما برای انجام صحیح فعالیت‌ها از جمله ورزش به انرژی غذاها نیازمند است. به طور طبیعی، اگر غذای سالم نخورید،  ورزش کردن کمک چندانی به شما نخواهد کرد. به یاد داشته باشید که کاهش وزن سالم فقط با ایجاد تعادل مناسب بین رژیم غذایی و ورزش ممکن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید