مدیر ارتباطات کاخ سفید استعفا می دهد

کدخبر: ۳۷۶۹۸۱
«آلیسا فارا»، مدیر ارتباطات کاخ سفید بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد که از سمتش استعفا می‌کند.
مدیر ارتباطات کاخ سفید استعفا می دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، او در بیانیه استعفای خودش گفته «به شدت به کارهای باورنکردنی که توانستیم انجام دهیم تا کشورمان را قوی‌تر، ایمن‌تر و امن‌تر کنیم افتخار می‌کنم.»

دیلی‌بیست نوشته فارا در شرایطی از سمتش استعفا می‌کند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را نپذیرفته است. 

فارا که ۳۱ سال سن دارد به مدت سه سال و نیم در دولت ترامپ حضور داشت. او کارش را با سخنگویی کاخ سفید آغاز کرد و بعد از آن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شد و سپس در ماه آوریل سال جاری به سمت مدیر ارتباطات کاخ سفید منصوب شد. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته خروج فارا از دولت ترامپ در آخرین هفته‌های کار این دولت نوعی اذعان ضمنی به شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. 

فارا در اولین شنبه بعد از برگزاری انتخابات که تقریباً برآورد همه رسانه‌ها جو بایدن را پیروز انتخابات نشان می‌داد خواستار اتحاد میان مردم آمریکا شده بود. او در توئیتر نوشت: «چیزهایی که ما را به عنوان یک ملت متحد می‌کنند بیشتر از آنهایی هستند که ما را از هم جدا می‌کنند.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

ساعاتی قبل‌تر نیویورک‌تایمز گزارش داد دیوان عالی ایالت ویکسانسین در ضربه‌ای دیگر به تلاش‌های دولت ترامپ برای اثبات تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جهوری این کشور شکوائیه دولت او که به دنبال ابطال ۲۰۰ هزار رأی در این ایالت بود را رد کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید