کشف عامل اصلی وخامت حال بیماران کرونایی

کدخبر: ۳۷۶۹۹۹
اقتصادنیوز : نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد میزان کلسترول موجود در بدن ممکن است عامل اصلی وخامت عفونت کرونا باشد.
کشف عامل اصلی وخامت حال بیماران کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان   معروف است که ویروس کرونا به طرق مختلف بر روی افراد تأثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که برخی افراد از عفونت شدید رنج می‌برند و برخی دیگر هیچ علامتی ندارند. نتایج اخیرا یک مطالعه نشان داده است که میزان کلسترول موجود در بدن ممکن است عامل اصلی وخامت عفونت کرونا باشد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که دارای شرایط متابولیکی از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی هستند و همچنین کسانی که غالبا کلسترول خون آن‌ها بالاست، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

محققان دریافتند که ویروس کرونا می‌تواند به مولکول‌های کلسترول متصل شوند که این موضوع به ویروس کرونا یک موقعیت مهم برای اتصال به عامل بیماری و تکثیر آن می‌دهد.

در این مطالعه در ژورنال Nature Metabolism منتشر شده است، گیرنده نوع ۱ HDL-scavenger B که ورود ویروس کرونا را تسهیل می‌کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد ویروس کرونا که باعث سندرم حاد تنفسی می‌شود، سلول‌های میزبان را از طریق اتصال پروتئین ویروسی اسپایک به گیرنده‌های سطح سلول با آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE۲) آلوده می‌کند.

 گیرنده‌هایی که تراکم بالای HDL نوع B ۱ دارند، ورود ویروس کرونا را تسهیل می‌کنند. دانشمندان دریافتند که واحد فرعی S۱ ویروس کرونا به کلسترول و احتمالاً اجزای HDL متصل می‌شود تا جذب ویروس را افزایش دهد.

به گفته دانشمندان، این نتایج ممکن است به تبیین نحوه شیوع ویروس و تکثیر آن در سلول‌ها کمک کرده و رابطه مولکولی احتمالی بین آن و متابولیسم پروتئین چرب را مشخص کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید