نوزاد آبدانانی که زنده شده بود درگذشت

کدخبر: ۳۷۷۰۸۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نوزاد ۲ ماهه آبدانانی لحظاتی پیش در بیمارستان ابوذر اهواز درگذشت.
نوزاد آبدانانی که زنده شده بود درگذشت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: دکتر عباس قیصوری شامگاه جمعه در گفت و گوی خبری اظهار داشت:  پس از انتقال این نوزاد به بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان و اعزام به بیمارستان ابوذر اهواز، تلاش های تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن وی بی نتیجه ماند و لحظاتی پیش درگذشت.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود.

بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد ۲ ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام( ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می شود.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند مسوول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود.

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می شود.

برخی از سایت ها و کانال های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد کرده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

دادستان ایلام نیز گفت: باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شود تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

همچنین دادستانی به علوم پزشکی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی ۴۸ ساعت مهلت داده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز جوابیه ای در رابطه با انعکاس مطلبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی و صدور مجوز دفن یک نوزاد که در سردخانه دوباره زنده شده است، صادر کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی جوانب و زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی از بدو تولد تا بستری در بیمارستان و مراحل درمان آن در حال بررسی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید