هشدار قاطعانه روسیه به اسرائیل

کدخبر: ۳۷۷۱۶۱
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی در خاک فلسطینیان، خواستار توقف اقدامات یکجانبه این رژیم در کرانه باختری شد.
هشدار قاطعانه روسیه به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه طی یک سخنرانی ویدئویی برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» در مسکو از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات یکجانبه در قلمروهای اشغالی فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، لاوروف ضمن انتقاد از سیاست‌های اشغالگری صهیونیست‌ها گفت: «باید از هرگونه اقدامات یکجانبه اسرائیل پرهیز شود. من به سیاست‌ شهرک‌سازی بسرعت در حال پیشروی اسرائیل و تخریب غیرقانونی خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری اشاره دارم».

لاوروف سپس در خصوص پیامدهای سیاست‌های اشغال کرانه باختری رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که به نظر وی، «تا زمانی‌که زخم‌کهنه نزاع اعراب-اسرائیل باز باشد، این منطقه بسیار پیچیده و آشفته است و هرگز به طور کامل به ثبات نخواهد رسید».

وزیر امور خارجه روسیه علی‌رغم آنکه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس با رژیم صهیونیستی را تحولی مثبت توصیف کرد، ادامه داد، چنین روابط حسنه‌ای نباید جایگزینی برای راه‌حل مشکل فلسطینیان بر اساس قوانین بین‌المللی شود.

لاوروف در ادامه خواستار تحکیم تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به ازسرگیری مذاکرات مستقیم و هرچه سریع‌تر میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها شد.

چهارشنبه ۱۲ آذرماه، مجمع عمومی سازمان ملل بهمناسبت روز همبستگی با فلسطین در سازمان ملل (۲۹ نوامبر ۱۹۴۷)، پنج قطعنامه ضدرژیم صهیونیستی را تصویب کرد (جزئیات بیشتر).

طبق گزارش خبرگزاری تاس، مجمع عمومی سازمان ملل از تمامی کشورها خواست تا در تعیین سرنوشت مردم فلسطین و تقویت فرایند سازش در خاورمیانه بر اساس راه‌حل دو دولتی سهیم باشند.

تمامی قطعنامه‌ها با اکثریت قریب باتفاق به تصویب درآمد و ایالات متحده، رژیم صهیونیستی، کانادا و استرالیا در میان آندسته از اعضایی بودند که علیه این قطعنامه‌ها رأی دادند.

در قطعنامه موسوم به «حل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین» که با ۱۴۵ رأی موافق و ۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به تصویب رسید، مجمع عمومی سازمان ملل، بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و تمام اقدامات یکجانبه این رژیم با هدف تغییر ترکیب جمعیتی شهر قدس اشغالی و کرانه باختری تاکید کرده‌ است.

این قطعنامه همچنین خواستار توقف فوری ساخت‌وساز واحدهای مسکونی صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی و بخش‌هایی از کرانه باختری شد.

این قطعنامه‌های مجمع عمومی، غیر الزام‌آور است و مانند سال‌های قبل با تداوم بی‌اعتنایی رژیم اشغالگر قدس و قانون‌شکنی آن مواجه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک