تلاش ناکام یک اسرائیلی برای آتش زدن یک کلیسا

کدخبر: ۳۷۷۱۸۶
یک شهرک نشین صهیونیست تلاش داشت کلیسای الجثمانیه در قدس اشغالی را به آتش بکشد.
تلاش ناکام یک اسرائیلی برای آتش زدن یک کلیسا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نگهبان کلیسای الجثمانیه در قدس اشغالی یک شهرک نشین صهیونیستی را که در تلاش برای آتش زدن کلیسا بود، بازداشت کرد.

بنابر گزارش المیادین، رسانه ها اعلام کردند، این فرد تندرو وارد کلیسا شده و روی صندلی های آن بنزین پاشید و آتش به سرعت کل محوطه را در برگرفت و سپس کارکنان کلیسا وارد عمل شدند.

کلیسای الجثمانیه از مهمترین کلیساهای قدس اشغالی است.

واکنش ها

ودیع ابونصار، سخنگوی روسای کلیساهای کاتولیک در قدس خواست، انگیزه های این حمله به جد پیگیری شود بخصوص که انگیزه های نژادپرستانه دور از ذهن نیستند.

گروههای فلسطینی از جمله حماس این اقدام را محکوم و اعلام کرد، این اقدام بیانگر رفتار نژادپرستانه و افراطی رژیم صهیونیستی و دشمنی اش با همه ارزش ها و اخلاق و اصول است.

این جنبش اعلام کرد، تکرار حملات به مساجد، کلیساها و عبادتگاه ها توسط شهرک نشینان و سربازان صهیونیستی نتیجه تحریک مستقیم نهادهای نژادپرست صهیونیستی علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدساتش است. رژیم صهیونیستی مسوول نتایج و تبعات تداوم این اقدامات جنایتکارانه است.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین هم اعلام کرد، هدف از اقدام یک شهرک نشین به آتش زدن کلیسای الجثمانیه نزدیکی کوه زیتون در قدس و تداوم جنایت های تعقیب، بازداشت، شهرک سازی ها، تخریب منازل و محاصره این است که ملت فلسطین تسلیم و پروژه یهودی سازی و طرح الحاق تکمیل شود و از این طریق اشغالگری خود را در واقعیت بقبولانند.

این نهاد ادامه داد، این جنایت های رژیم صهیونیستی و نیز کشته شدن یک کودک فلسطینی با گلوله سرباز اسرائیلی می طلبد که مقاومت مردمی و تمامی مقاومت ها از جمله مقاومت مسلحانه تشدید شوند و رژیم صهیونیستی را به زانو درآورند.

جبهه دموکراتیک آزادی بخش فلسطین هم آتش سوزی در کلیسا را محکوم و این جنایت را شاهد زنده بر جنایت های هدفمند نیروهای اشغالگر در حق ملت فلسطین دانست.

شورای ملی فلسطین هم ضمن محکومیت اعلام کرد، تلاش برای آتش زدن کلیسای الجثمانیه که در ادامه تجاوزات و نقض های روزانه در مسجد الاقصی و سوزاندن مساجد و کلیساها در بخش های مختلف فلسطین قرار دارد، می طلبد، ملت فلسطین و مقدسات مسیحی و اسلامی آنها تحت حفاظت بین المللی قرار بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید