انتخاب هلگا اشمید به عنوان دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا

کدخبر: ۳۷۷۲۴۶
دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به عنوان دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا منصوب شد.
انتخاب هلگا اشمید به عنوان دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری پولیتیکو اعلام کرد، هلگا اشمید، دبیرکل سرویس امور خارجی اروپا و دیپلمات ارشد آلمانی تبار اتحادیه اروپا به دلیل مهارت‌های فراوانی که دارد به عنوان دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا منصوب شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از اشمید بابت دستاورهای قابل ملاحظه‌اش قدردانی کرد و افزود: استفانو سانینو، دیپلمات ارشد ایتالیایی را به عنوان دبیرکل سرویس امور خارجی اروپا انتخاب کرده است. سانینو از فوریه سال جاری میلادی به عنوان معاون این سرویس در امور جهانی و اقتصاد فعال بود و پیشتر سمت سفیر ایتالیا را در اسپانیا و نماینده دائم ایتالیا در اتحادیه اروپا داشت.

اشمید به عنوان دبیرکل جدید سازمان امنیت و همکاری اروپا نه تنها باید با نگرانی‌های امنیتی روبرو شود بلکه با مشکلات داخلی در این نهاد هم روبرو است. پست دبیرکلی این نهاد برای چندین ماه خالی بود چون ۵۷ عضو آن نتوانسته بودند بر روی یک کاندیدای مشترک به اشتراک برسند.

درمیان مسائل امنیتی که اشمید باید به آنها رسیدگی کند، آتش بس شکننده در شرق اوکراین، توافق صلح قره باغ و ماموریت‌های صلح بانی و دموکراسی در کشورهای حوزه بالکان است.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری در پی نشست وزرای کشورهای عضو این سازمان گفت:‌ کسی بجز هلگا اشمید نمی‌تواند ظرفیت‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا را یکپارچه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید