پهپادهای جمهوری آذربایجان قاتل تجهیزات نظامی ارمنستان

کدخبر: ۳۷۷۲۸۵
براساس محاسبات صورت گرفته، نیروهای مسلح ارتش جمهوری آذربایجان در جریان نبرد با قوای ارمنستان، خسارات سخت افزاری قابل توجهی به ارتش این کشور وارد آوردند.
پهپادهای جمهوری آذربایجان قاتل تجهیزات نظامی ارمنستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در درگیری‌های اخیر بین باکو و ایروان، 4.8 میلیارد دلار سلاح  و خودروی نظامی متعلق به ارتش ارمنستان منهدم شد.

روزنامه «دیلی صباح» روز شنبه در مطلبی به نقل از دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان (UNEC) به  میزان خسارات جنگ افزارها و خودروهای نظامی ارتش ارمنستان در طول جنگ 44 روزه  با ارتش این کشور اشاره کرد.

این دانشگاه  در بخشی از گزارش خود نوشت، در طول نبرد بین این دو کشور، پهپادهای مسلح ارتش جمهوری آذربایجان که ساخت ترکیه هستند، بیشترین خسارات را به ارتش ارمنستان وارد آوردند.

در این گزارش همچنین آماده است که در جریان درگیری‌های بین دو کشور، ارتش جمهوری آذربایجان چندین شهر و نزدیک به 300 آبادی و روستا را از اشغال قوای ارمنستان آزاد کرد.

«لاچین»، آخرین شهری بود که  نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان بعد از 28 سال  شنبه هفته گذشته وارد آن شدند.ارتش ارمنستان در سال 1992 این شهر را تصرف کرد. قبل از اشغال این شهر بیش از 65 هزار شهروند جمهوری آذربایجان در لاچین زندگی می‌کردند و هیچ شهروند ارمنستانی ساکن  آنجا نبود. (جزئیات بیشتر)

این دو کشور در 10 نوامبر (سه شنبه 20 آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. بر اساس بخشی از این توافق 10 بندی که باعت بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای «نیکل پاشینیان» از نخست‌وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید