زالی: کماکان شرایط تهران شکننده و نگران کننده است

کدخبر: ۳۷۷۳۰۶
اقتصادنیوز :‌رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه بیماری کرونا کماکان در تهران شرایط نامطلوبی دارد، نسبت به پدیده بازگشت و رجعت بیماری در حالیکه بیماری در حال افول است، هشدار داد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، علیرضا زالی در نشست نقش گروه‌های داوطلب در کنترل بیماری کرونا با بیان اینکه بیماری کرونا کماکان در تهران شرایط نامطلوبی دارد، گفت: علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد نسبت به هفته‌های قبلی در وضع بهتری هستیم اما امروز ۵۰۰ بیمار جدید بستری کردیم که از این تعداد ۱۳۵ بیمار مستقیما در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی با بیان اینکه کماکان میزان بستری در استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بالای ۴۵۰۰ بیمار است، گفت: بنابراین کماکان شرایط شکننده و نگران کننده است که نشان می دهد مطلقا نباید وضعیت فعلی را به عنوان یک وضعیت مطلوب و ثبات یافته تلقی کنیم.

زالی افزود: در اپیدمی‌ها یک خطر بسیار مهم وجود دارد که همکاران همه گیرشناسی همواره بر آن تاکید می‌کنند و همان پدیده‌ای است که به عنوان پدیده بازگشت یا پدیده رجعت از آن یاد می شود و در حالیکه بیماری در حال افول است، ممکن است مجددا بازگشت سنگین‌تر و امواج سهمگین‌تری را تجربه کنیم؛ این اتفاق تلخ را در آنفلوانزا اسپانیایی داشتیم، به همین خاطر باید مراقبت کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید