هشدار منابع امنیتی لبنان در مورد تحولات خطرناک

کدخبر: ۳۷۷۴۷۶
روزنامه لبنانی "الجمهوریه" به نقل از منابع امنیتی این کشور درباره "تحولات خطرناک پیش‌رو" در لبنان هشدار داد.
هشدار منابع امنیتی لبنان در مورد تحولات خطرناک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الجمهوریه امروز (یکشنبه) در گزارشی خاطرنشان کرد: در راستای به تعطیلی کشاندن دولت لبنان به طور عمد، نشانه‌های نگران کننده‌ای در این کشور نمایان شده است. 

به نوشته این روزنامه لبنانی، اولین نشانه، اقدامات خطرناک امنیتی و ترورهایی است که نشست شورای عالی دفاع لبنان از آن پرده برداشت.

در همین راستا یک مقام بلندپایه امنیتی لبنانی در گفت وگو با الجمهوریه خاطرنشان کرد: اطلاعات امنیتی موجود در اختیار نهادهای امنیتی از تحولات بسیار خطرناک حکایت دارند و همین امر باعث شده تا این نهادها در بخش‌های مختلف اقدامات بازدارنده‌ای اتخاذ کنند و از برخی از شخصیت‌ها خواسته شده تا کاملا هوشیار و مراقب اوضاع باشند.

این مقام که الجمهوریه به نام وی اشاره نکرده و گفت: وضعیت بسیار حساس است و لبنان همچنان در مرکز توفان تروریسم قرار دارد، زیرا اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که برخی از گروه‌های تروریستی در حال آماده شدن برای ضربه زدن به امنیت و ثبات لبنان هستند. آنها می‌خواهند کشور را دچار آشوب نمایند. هم اکنون تمامی نهادهای امنیتی لبنان در حال آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

در همین راستا الجمهوریه خاطرنشان کرد: تدابیر امنیتی شدیدی در برخی از نقاط لبنان به ویژه مناطق تحت نفوذ «حزب الله» و به طور مشخص خیابان‌های منطقه «الضاحیه» در جنوب بیروت اتخاذ شده است.

دومین نشانه: یک مقام سیاسی مسئول در گفت وگو با الجمهوریه فاش کرد که لبنان در وضعیت کنونی آن بیشتر از یک ماه نمی‌تواند ایستادگی کرده و به حیات خود ادامه دهد و در آن صورت لبنان برای کشورهای فلاکت زده به یک نمونه مثال زدنی تبدیل خواهد شد . لبنان هم اکنون در آستانه آشوب‌های اجتماعی قرار گرفته است.

الجمهوری افزود که سومین نشانه، شماری از دیپلمات‌ها و نهادهای بین‌المللی نسبت به آینده روند مذاکرات شکل گرفته در مورد ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند و احتمال توقف کامل این فرآیند وجود دارد. یکی از مقامات سازمان ملل در همین رابطه با صراحت نسبت به امکان از سرگیری مذاکرات یاد شده در مدت زمان در نظر گرفته شده، ابراز بدبینی کرد . وی خاطرنشان کرد که فاصله موجود میان مواضع لبنان و اسراییل باعث به تعویق افتادن این مذاکرات تا اطلاع ثانوی شده است.

چهارمین نشانه‌ای که این روزنامه به آن اشاره کرد، نهادهای دیپلماتیک غربی و بین‌المللی است که نسبت به تحولات امنیتی شکل گرفته در جبهه جنوب لبنان ابراز نگرانی کرده‌اند . هم اکنون دو طرف در هر دو سوی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی در حالت آماده باش کامل بسر می‌برند.

در همین رابطه سازمان ملل در گزارش خود تاکید کرد که "یک خطر جدی و واقعی در افق نمایان شده است".

این سازمان نسبت به اتخاذ هر گونه اقدامی که ممکن است منجر به ایجاد تنش در مرزهای میان لبنان و رژیم اسراییل شود و ثبات موجود در مرزها را از بین ببرد، هشدار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید