حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطقی در کردستان عراق

کدخبر: ۳۷۷۵۲۵
منابع رسانه‌ای ازحمله جنگنده‌های ترکیه به مناطق اطراف استان «دهوک» در کردستان عراق خبر دادند.
حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطقی در کردستان عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌ها از حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطقی در استان «دهوک» در کردستان عراق خبردادند.

به نوشته وبگاه «روداو» «سامی بارواری» از مقامات منطقه «درالوک» واقع در استان دهوک گفت که روز شنبه 2 منطقه توسط جنگنده‌های ترکیه بمباران شد. این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه شنبه ادعا کرد که چهار عضو  پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) را در همان منطقه کشته است.

به گفته منابع مطلع، این حمله ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی انجام شد. یکی از اهالی این منطقه نیز در مصاحبه‌ای از ترس ساکنان محلی  هنگام حملات هوایی ترکیه به مناطق کردنشین عراق در شمال این کشور خبر داد.

از اواسط ژوئن ۲۰۲۰، ترکیه تحت عنوان دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر»، حملات گسترده‌ای را علیه عناصر  پ‌ک‌ک در داخل خاک شمال عراق آغاز کرده که تاکنون موجب خسارات مالی و جانی متعدد و تخلیه بسیاری از روستاهای مرزی منطقه کردستان عراق شده است. این امر با اعتراض و محکومیت اربیل و دولت مرکزی عراق همراه شد و بغداد حتی سفیر ترکیه را فراخواند اما آنکارا تا به این لحظه عملیات نظامی در خاک عراق را متوقف نکرده است.

چندی قبل «علی ورهان» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق، از حضور شمار زیادی از نیروهای ترکیه در منطقه «حاج عمران» در استان «اربیل» خبر داد. وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» گفت که نیروهای ترکیه تحرکات عجیب خود را  در منطقه کردستان آغاز کرده‌اند که شامل استقرار مجدد و ترددهای مختلف در پایگاه‌های نظامی مختلف خود در استانهای این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید