ارسال تجهیزات نظامی به سوریه

کدخبر: ۳۷۷۵۵۷
روسیا الیوم اعلام کرد که آمریکا کاروانی از کامیون‌های حامل تجهیزات و مواد لجستیک خود را از منطقه کردستان عراق وارد شرق سوریه کرد تا به دست گروه جدایی طلب تحت حمایت آن برسد.
ارسال تجهیزات نظامی به سوریه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: فارس، آمریکا روز یکشنبه کاروانی از کمک‌های اضافی برای گروه شبه نظامی و جدایی طلب تحت حمایت خود در سوریه فرستاد.

پایگاه خبری روسیاالیوم گزارش داد:« ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش امروز یکشنبه کاروانی از کامیون‌های جدید را از منطقه کردستان عراق برای گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) فرستاد.»

بر اساس این گزارش، کاروان آمریکایی از طریق گذرگاه مرزی «الولید» وارد خاک سوریه و عازم شرق این کشور شد.

روسیاالیوم گفت که این کاروان شامل کامیون‌های حامل کانکس، چند دستگاه تانکر و خودروهای چهار درب بوده است.

این کاروان از طریق بزرگراه M4  به سمت محل استقرار نظامیان آمریکایی در استان های الحسکه و دیر الزور رفت.

شرق و شمال شرق سوریه، دارای بیشترین و بزرگترین میادین نفتی و گازی سوریه است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اذعان کرد که واشنگتن برای نفت سوریه در این مناطق حضور دارد.

کارشناسان می‌گویند که آمریکا با همکاری شبه‌نظامیان کُرد، در حال غارت نفت سوریه است. اخیرا نیز گزارشی از همکاری آمریکا، کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای چپاول نفت سوریه منتشر شد.

نفت خامی که کُردها از شرق سوریه سرقت کرده‌اند، از طریق مسیر «ام جلود» در ریف منبج واقع در استان حلب به دست جبهه النصره و مناطق تحت اشغال نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور در شمال سوریه می‌رسد.

معمولا تانکرهای حامل نفت سوریه، در غرب شهر قامشلی در استان حسکه، جمع می‌شوند و از آنجا به سمت منبج حرکت می‌کنند. در واقع منبج، یکی از مراکز فروش نفت در بازار سیاه است. از منبج نیز، این نفت به مناطق جرابلس و عفرین و سایر مناطق تحت اشغال ترکیه و از آنجا به مناطق اشغالی النصره در ادلب فروخته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید