آمریکا دهها مقام چینی را تحریم می کند

کدخبر: ۳۷۷۶۲۴
آمریکا به بهانه تحولات هنگ کنگ قصد تحریم دست کم ۱۲ مقام چینی دیگر را دارد.
آمریکا دهها مقام چینی را تحریم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آمریکا در حال آماده کردن مقدمات تحریم دست کم ۱۲ نفر دیگر از مقامات چین بواسطه تحولات هنگ کنگ است.

بنابر گزارش الجزیره، منابع آگاه به رویترز گفته‌اند، واشنگتن بزودی تحریم‌هایی را علیه مقامات چین از جمله اعضای حزب حاکم این کشور به اتهام رد صلاحیت قانون‌گذاران مخالف در هنگ‌کنگ اعلام خواهد کرد.

در ماه گذشته چین قطعنامه‌ای را تصویب کرد که می‌گوید هر قانون‌گذاری که از استقلال هنگ‌کنگ حمایت یا امنیت ملی را تهدید کند، باید رد صلاحیت شود که این امر به برکناری چهار نفر از قانون‌گذاران هنگ‌کنگی انجامید.

در همین رابطه، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در بیانیه‌ای گفت: اقدامات اخیر پکن مبنی بر رد صلاحیت قانون‌گذاران طرفدار دموکراسی در شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ، شکی باقی نمی‌گذارد که حزب کمونیست چین به طرز آشکاری تعهدات بین‌المللی خود تحت اعلامیه مشترک چین- بریتانیا و وعده‌هایش به مردم هنگ‌کنگ از جمله آن دست وعده‌های تحت قانون اساسی را نقض کرده است.

به گزارش مهر، آمریکا هنگ کنگ را به عنوان اهرم و بهانه ای برای اعمال فشار بر چین در دست گرفته و هر تصمیمی که پکن در خصوص هنگ کنگ اتخاذ می کند بهانه ای می شود تا واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه مقامات چینی اعمال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید