اظهارات عمرو موسی درباره فریادش بر سر صدام

کدخبر: ۳۷۷۷۰۳
کتاب جدید دبیرکل پیشین اتحادیه عرب با عنوان "سال‌های اتحادیه عرب" به تلاش‌های وی در قانع کردن صدام و تلاش برای دور کردن عراق از جنگ گریزی می‌زند.
اظهارات عمرو موسی درباره فریادش بر سر صدام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم اعلام کرد، عمرو موسی، دبیرکل پیشین اتحادیه عرب در کتاب خود به تلاش‌هایش در جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اشاره می‌کند که دو فصل را با ۶۳ صفحه به آن اختصاص داده است. وی در فصل اول به ممانعت از جنگ و در فصل دوم به رخدادهای حمله آمریکا به عراق و تلاش‌هایش در روند سیاسی بعد از ۲۰۰۳ اشاره می‌کند.

وی تصریح می‌کند که چندین بار با صدام دیدار کرد تا دو طرف را به میز مذاکرات بازگرداند. وی همچنین درمورد چگونگی دیدارش با صدام و تلاشش برای قانع کردن وی جهت پذیرش بازگشت بازرسان بین‌المللی به عراق سخن می‌گوید.

دبیرکل پیشین اتحادیه عرب با لحنی شدید و جدی با صدام صحبت کرده و کسانی که در این دیدار حضور داشتند گفتند که این شدیدترین لحنی بود که یک مسؤول عربی با صدام صحبت کرده بود.

عمرو موسی عنوان کرد: در هنگام گفت‌وگو، کنترل بر اعصابم را از دست دادم و سر او داد زدم. "گوش بده دیگر جناب رئیس جمهوری، نظریه پردازی برای عراق فایده‌ای ندارد و به صراحت هرچه تمام‌تر هم بگویم که برای تو فایده‌ای نخواهد داشت. من به شما می‌گویم که عراق در معرض ضربه محکمی از جانب آمریکا، ابر قدرت نخست در جهان است، آیا تو آگاه هستی که کشور در معرض این خطر است؟ آیا تو از مسؤولیت خود در دور کردن این مصیبت‌ها از عراق آگاه هستی؟".

در همین حال، سفیر احمد الحلی که در این دیدار حضور داشت، عنوان داشت که صدام به عمروموسی گفت: من به تو اختیار می‌دهم که به نمایندگی از عراق سخن بگویی، با آمریکا و کوفی عنان تماس بگیر. 

وی به این امر اشاره کرد که عمرو موسی تماس‌هایش را برقرار کرد اما متاسفانه به نظر می‌رسید که تصمیم جنگ گرفته شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید