پاسخ منفی تولید کنندگان واکسن کرونا به ترامپ!

کدخبر: ۳۷۷۷۹۴
اقتصادنیوز: دو شرکت بزرگ فایزر و مدرنا روز دوشنبه دعوت ترامپ برای حضور در "اجلاس واکسن" در کاخ سفید را رد کردند.
پاسخ منفی تولید کنندگان واکسن کرونا به ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از شبکه سی ان بی سی، امتناع دو شرکت تولید کننده واکسن کرونا برای حضور در اجلاس واکسن در حالی منتشر می شود که قرار است در روز سه شنبه این اجلاس در کاخ سفید با حضور ترامپ و مایک پنس معاون وی برای بررسی واکسن های کرونا برگزار شود.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، دولت ترامپ در صدد است تا با این اقدام بر سازمان غذا و دارو فشار وارد کند تا هر چه سریعتر این سازمان مجوز استفاده اضطراری دو واکسن تولیدی صادر کند.

دعوت کنندگان در این جلسه شامل توزیع کنندگان دارو، داروخانه ها و شرکت های توزیع کننده هستند.

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که دونالد ترامپ قرار است روز سه شنبه فرمانی مبنی بر آن‌که واکسن کرونا باید ابتدا در اختیار شهروندان آمریکا قرار بگیرد، منتشر کرد.

در ادامه تلاش شرکت های داروسازی در جهان برای ساخت واکسن کرونا تا کنون دو شرکت فایزر و بایون‌تک پیشگامان تولید واکسن کووید۱۹ میزان کارآیی واکسن مشترک خود را ۹۵ درصد اعلام کردند. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه تولید شده، بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

شرکت سینوفارم، یکی از بزرگترین شرکت‌های داروسازی چین اعلام کرد به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت به بازار است.

شرکت مدرنا نیز اخیرا اعلام کرد به زودی درخواست تایید اضطراری واکسن خود را به دولت آمریکا و کشورهای اروپایی ارایه خواهد کرد. پیش از این شرکت مدرنا کارآیی واکسن mRNA-۱۲۷۳ را بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج فاز سوم آزمایش های بالینی، ۹۴.۱ درصد اعلام کرده بود. اما بنابر اعلام شرکت کارآیی این واکسن در مورد عوارض شدید بیماری ۱۰۰ درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید