آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ در کره جنوبی تا ماه مارس/ خرید واکسن از 4 شرکت

کدخبر: ۳۷۸۰۸۱
کره جنوبی در حال پیگیری سفارشات خود برای خرید واکسن کووید-۱۹ است که می تواند ۴۴ میلیون نفر معادل ۹۰ درصد جمعیت این کشور را پوشش دهد.
آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ در کره جنوبی تا ماه مارس/ خرید واکسن از 4 شرکت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، و به نقل از  یونایتدپرس، «پارک نئونگ هو» وزیر بهداشت این کشور در یک جلسه توجیهی اعلام کرد که دولت قصد دارد این واکسن ها را از ارائه دهندگان مختلف از جمله شرکت های «فایزر»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» خریداری کند.

پارک گفت: واکسن های آسترازنکا قبلاً از طریق قرارداد پیش خرید ایمن شدند و ۱۰ میلیون نفر از مردم کره جنوبی را پوشش می دهند اما سایر قراردادها معلق است.

دولت اعلام کرده است که قصد دارد به مقدار کافی واکسن از شرکت های فایزر و مدرنا سفارش دهد تا ۱۰ میلیون نفر دیگر از مردم این کشور را پوشش دهند؛  چهار میلیون نفر دیگر هم از شرکت جانسون اند جانسون، واکسن دریافت می کنند.

دوزهای واکسن برای ۱۰ میلیون نفر دیگر از طریق تسهیلات COVAX  که تحت مدیریت «سازمان بهداشت جهانی» است، تأمین می شود.

به گزارش شبکه الجزیره، پارک گفت: ما در ابتدا برنامه ریزی کرده بودیم که برای ۳۰ میلیون نفر واکسن تهیه کنیم اما تصمیم به خرید بیشتر گرفتیم؛ زیرا در مورد موفقیت نامزدهای واکسن عدم اطمینان وجود دارد و رقابت برای خریدهای اولیه در میان کشورها شدید است."

به نوشته روزنامه JoongAng، واکسن های شرکت آسترازنکا حداکثر تا ماه مارس سال میلادی آینده (اسفند ۹۹) توزیع می شوند اما زمان توزیع سایر واکسن ها هنوز تایید نشده است. این درحالی است که «کوون جون ووک» معاون کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی، ماه نوامبر اعلام کرد که اکثر واکسن های کووید-۱۹ پس از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، عرضه خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید