اردوغان در انتظار مراسم تحلیف بایدن

کدخبر: ۳۷۸۱۳۰
اردوغان در ارتباط با آینده روابط با آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن گفت: ابتدا مراسم تحلیف آقای بایدن صورت بگیرد و ایشان رسما کار خود را آغاز کند، آنگاه در مورد روابط ترکیه و ایالات متحده بحث و رایزنی خواهیم کرد.
اردوغان در انتظار مراسم تحلیف بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیش از سفر خود به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد اهمیت این سفر گفت: پس از ۴۴ روز مبارزه نفس گیر، به شکر خدا امروز پرچم هلال و ستاره با غرور در آسمان قره‌باغ به اهتزاز درآمده است.

اردوغان با تاکید بر تداوم حمایت‌های همه جانبه ترکیه از آذربایجان گفت: در زمینه عمران مجدد زیرساخت و روساخت مناطق آزاد شده در کنار آذربایجان خواهیم بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه در رابطه با اجلاس سران اتحادیه اروپا که فردا در بروکسل برگزار خواهد شد، گفت: اعمال هرگونه تحریم علیه ترکیه در اجلاس سران اتحادیه اروپا، خیلی ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

اردوغان در انتقاد از اظهارات نخست وزیر یونان در مورد ترکیه گفت: در اصل یونانی‌ها از مذاکره خودداری کرده و بر سر میز حاضر نمی‌شوند. اگر یونان به‌ عنوان همسایه ترکیه صادقانه رفتار کند ما در میز (مذاکره) حضور خواهیم یافت.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: پس از این نیز به مسیر خود و دفاع از تمامی حقوق خود در مدیترانه شرقی ادامه خواهیم داد.

وی در مورد تصویب لایحه قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا حاوی مفادی علیه ترکیه گفت: اظهارات و اقدامات مقامات آمریکایی در مورد خرید تسلیحاتی ترکیه ناخوشایند است.

رئیس جمهوری ترکیه در  مورد اتفاقات بازی شب گذشته باشاکشهیر و پاری‌سن ژرمن در قالب هفته آخر رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا گفت: فرانسه به محل تمرکز توهین‌های نژادپرستانه تبدیل شده است. امیدوارم بازی امشب بدون حادثه به پایان برسد.

وی درباره دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق گفت: من در کار دادگستری مداخله نمی‌کنم، ما از تروریستی مانند صلاح‌الدین دمیرتاش محافظت نخواهیم کرد. من معتقدم که دستگاه قضایی ما فرصت آزادی را برای تروریست‌هایی مانند دمیرتاش آماده نخواهد کرد. علاوه بر این، وی عامل کوبانی، دیاربکر، یاسین بورو است.

اردوغان به مناسبت پایان عملیات جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان و شرکت در رژه پیروزی که در ۱۰ دسامبر در باکو برگزار می‌شود، راهی این کشور شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید