شرط روس ها برای اثربخشی واکسن کرونا/ روس ها الکل را کنار می گذارند؟

کدخبر: ۳۷۸۱۹۵
یک مقام بهداشتی روسیه هشدار داد هر فردی که واکسن کرونای اسپوتنیک V را می‌زند، باید مصرف الکل را برای تقریبا دو ماه کنار بگذارد.
شرط روس ها برای اثربخشی واکسن کرونا/ روس ها الکل را کنار می گذارند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از همشهری آنلاین: به نقل از رویترز آنا پاپووا، رئیس سازمان ناظر بر بهداشت مصرف‌کنندگان در مصاحبه‌ای با یک رادیو محلی گفت افراد باید نوشیدن الکل را برای دست کم دو هفته پیش از دریافت نخستین تزریق از دو تزریق واکسن متوقف کنند. او همچنین توصیه کرد افراد برای ۴۲ روز بعد از تزریق واکسن به پرهیز از الکل ادامه دهند.

واکسن اسپوتنیک V که پیش از پایان کارآزمایی‌های بالینی در روسیه مجوز گرفته است در مرحله اول به پزشکان، سربازان، آموزگاران و مددکاران اجتماعی داده شده است، و واکسیناسیون سراسری گسترده با آن قرار است این هفته شروع شود. دو تزریق این واکسن روسی باید به فاصله ۲۱ روز انجام شوند.

روس‌ها یکی از بیشترین میزان‌های مصرف مشروبات الکلی در جهان را دارند، هر چند که این میزان از سال ۲۰۰۳ به شدت کاهش یافته است.

پاپوآ هشدار داد که الکل توانایی بدن را برای ایجاد ایمنی نسبت به کووید-۱۹ کاهش می‌دهد.

او گفت: «الکل به بدن فشار می‌آورد اگر بخواهیم سالم بمانیم و پاسخ ایمنی قوی در ما ایجاد شود، نباید الکل بنوشیم.»

اما آلکساندر گینتسبورگ، رئیس انستیتوی گامالیای روسیه که واکسن اسپوتنیک را ساخته است، پیام متفاوتی به مردم داده است. توصیه او کاهش میزان مصرف الکل تا میزان معقول تا زمان ایجاد ایمنی در بدن است.

توصیه او پرهیز از الکل در سه روز پیش و پس از دو تزریق واکسن است.البته به گفته او چنین توصیه‌ای به هر کسی در هر جای جهان که واکسن می‌زند، می‌شود و اختصاص به روسیه یا اسپوتنیک ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید