آروغ زدن همراه با چه علامتی نگران کننده می شود؟

کدخبر: ۳۷۸۲۳۹
اقتصادنیوز : بادگلو یا آروغ زدن برای خارج شدن گازهای اضافی بدن می باشد و یک واکنش طبیعی است اما آروغ زدن بیش از حد می تواند نشان دهنده وجود مشکلات گوارشی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،باد گلو یا آروغ زدن واکنشی است که دستگاه گوارش به عبور معکوس گازهای معده نشان می دهد. می دانید چرا آروغ می زنیم؟ چرا نباید جلوی آروغ زدن را بگیریم ؟و سوالات دیگری که در ادامه پاسخ خواهیم داد . تنها چیزی که بزرگتر از آروغ زدن است در واقع علت آن است ، علتش این می باشد باکتری موجود در شکم شما. و البته گاز اضافی و نوشابه های گازدار.

میلیاردها باکتری کوچک در روده هایتان وجود دارند تا به هضمتان کمک کنند. آن ها برخی از مواد هضم نشده را به ویتامین K و ویتامین B تبدیل می کنند. در این فرآیند، باکتری ها، گازهای بدبویی را مثل متان آزاد می کنند که آروغ را می سازد.

به علاوه، وقتی با دهان باز قدم می زنید، گازهایی نظیر اکسیژن و نیتروژن را می بلعید. تا پایان یک روز طولانی، گاز زیادی را قورت داده اید که باید بیرون بروند. کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا برآورد می کنند که ما یک لیتر گاز را در روز آزاد می کنیم.

دی اکسید کربن در نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه و ماءالشعیر نیز می تواند موجب آروغ شود.

سیستم های گوارشی نوزادان مجهز به آروغ زدن به تنهایی نیستند، پس باید به پشت آنها زده شود تا به حباب های گاز که از بدنشان خارج می شوند، کمک کنند. کودکانی که از بطری تغذیه می کنند هوا را قورت می دهند، در حالی که آن ها از پستان شیر مادر تغذیه می کنند به کمک بیشتری برای آروغ زدن نیاز دارند.

نفخ، گاز روده و باد کردگی :توصیه هایی برای کاهش آن ها:

نفخ، گاز روده و باد کردگی می تواند شرم آور و ناراحت کننده باشد. ببینید چه چیزی باعث این نشانه ها می شود و چگونه می توانید آن ها را به حداقل برسانید.

آروغ یا عبور گاز، طبیعی و رایج است. آروغ زدن بیش از حد، همراه با نفخ، درد و یا خارش، گاهی اوقات می تواند با فعالیت های روزانه تداخل پیدا کند و یا باعث شرمندگی شود.

اما این نشانه ها و علائم معمولاً نشان دهنده شرایط اساسی جدی هستند و اغلب با معیارهای سبک زندگی ساده کاهش پیدا می کنند. راه هایی برای کاهش و یا جلوگیری از مصرف گاز پیدا کنید و در صورت نیاز به پزشک خود مراجعه کنید.

آروغ چیست و علت آن

آروغ:خلاص شدن از هوای اضافی.

آروغ، روش بدن برای بیرون راندن هوای اضافی از هاضمه و گوارش شماست. بیشتر آروغ زدن ها ناشی از بلعیدن هوا است. این هوا اغلب حتی به شکم نمی رسد، بلکه در مری جمع می شود.

اگر زیاد غذا بخورید یا خیلی سریع نوشیدنی بنوشید، هنگام غذا خوردن، آدامس جویدن و یا مکیدن آب نبات سخت، نوشیدنی های کربناته یا سیگار کشیدن ممکن است هوای اضافی را قورت بدهید.

برخی افراد هوا را به عنوان یک عادت عصبی قورت می دهند - حتی زمانی که غذا یا نوشیدنی می خورند. برگشت اسید یا بیماری برگشت اسید (GERD) گاهی اوقات می تواند به واسطه افزایش مصرف آب، آروغ زدن اضافی را ایجاد کند.

آروغ زدن مزمن  ممکن است به التهاب غشا شکم (گاستریت) و یا به یک عفونت با هلیکوباکتر پیلوری مربوط باشد، باکتری مسئول برخی از زخم های معده. در این موارد، آروغ زدن به همراه علائم دیگر مثل سوزش معده و یا درد شکمی همراه است.

 آروغ زدن و نفخ شکم:

تجمع گاز در روده ها. تجمع گاز در روده کوچک یا کولون معمولاً از هضم یا تخمیر مواد هضم نشده ای مانند فیبر گیاهی یا قند خاص (کربو هیدرات ها)، توسط باکتری موجود در روده ایجاد می شود.

گاز همچنین زمانی می تواند شکل بگیرد، که سیستم گوارشی شما به طور کامل اجزای ویژه ای را در غذاهایی مانند گلوتن یا شکر در محصولات لبنی و میوه ها تجزیه می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید