زندگی وحشتناک کارگران قاچاق شده استرالیا

کدخبر: ۳۷۸۲۵۹
کارگران مهاجر در مزارع استرالیا وضعیت نامساعدی دارند و دستمزد آنها کمتر از ده دلار در هر ساعت است.
زندگی وحشتناک کارگران قاچاق شده استرالیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، استثمار نیروی انسانی، نه تنها پدیده‌ای مختص به عصر جدید نیست بلکه می‌توان ادعا کرد از زمان پیدایش کار، همواره کارگرانی از سوی کارفرماها استثمار می‌شوند. استثمار نیروی انسانی، مختص به قاره آفریقا و آسیا نیست و در تمام قاره‌های این کره خاکی وجود دارد.  

خبری مبنی بر استثمار نیروی انسانی در استرلیا شب هجدهم آذرماه در فضای رسانه‌های انگلیسی زبان مخابره شد. رسانه‌ها از استثمار نیروی انسانی توسط شبکه‌ای قاچاق در این کشور خبر دادند. ترجمه یکی از  گزارش‌های منتشر شده «لیبر استارت» را در ادامه می‌خوانید:

یک کارگر مهاجر اهل مغولستان که سابقه کار در مزارع باغبانی علمی (شاخه‌ای از علم کشاورزی که با استفاده تکنولوژی غذای انسان و دام را تامین می‌کند) در ایالت نیوساوت‌ولز (یکی از ایالت‌های شرقی استرالیا) را دارد، درباره وضعیت کارگران مهاجر در این مزارع می‌گوید: سال ۲۰۱۸، با هدف اشتغال و درآمد به استرالیا سفر کردم ولی واقعیت با تصوراتی که در ذهن داشتم، متفاوت است. کارفرمایان استرالیایی، کارگران مهاجر را نقره داغ می‌کنند.

این کارگر ادامه داد: وضعیت بسیار وحشتناک است و تصور این شرایط، به معنای واقعی سخت است. استرالیا یکی از کشورهای متمدن و مدعی حقوق انسان‌هاست. این حوادث نباید در استرالیا اتفاق بیفتد و کارگران نباید به این شکل استثمار شوند.

او درباره شرایط طاقت‌فرسای کار توضیح داد: کارگران در فصل زمستان مجبور هستند ۱۲ ساعت در طول روز کار کنند. آنها از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر کار می‌کنند. شرایط کاری در تابستان‌ها سخت‌تر است، مدت زمان کار موظفی در تابستان‌ نسبت به زمستان‌ ۳ ساعت بیشتر است یعنی اینکه ما کارگران از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب کار می‌کنیم.

وی درباره آگهی جذب نیروی انسانی گفت: من یک آگهی به زبان چینی در «فیس‌بوک» دیدم که وعده شرایط عالی داده بود. شرایط بهداشتی به هیچ وجه مناسب نیست، کارگران در خانه‌های اشتراکی زندگی می‌کنند و فقط ۵ سرویس بهداشتی برای ۵۰ کارگر وجود دارد.   

بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت استرلیا برای تامین نیروی انسانی مزارع این کشور، از نیروی کار مهاجر که بیشتر اهل کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستند، بهره می‌برد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید