امیدواری کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به روزهای بهتر دنیا با جو بایدن

کدخبر: ۳۷۸۲۶۵
کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید به رئیس جمهوری جدید ایالات متحده امید زیادی بسته است.
امیدواری کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به روزهای بهتر دنیا با جو بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یورونیوز اعلام کرد، میشل باشله،‌ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد که بسیار امیدوار است جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جهت بهبود بخشیدن به وضعیت حقوق (بشر) در کشورش و جهان گام‌های موثری بردارد.

وی که در جریان کنفرانس خبری پایان سال خود به عنوان رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می‌گفت نسبت به مجموعه‌ای از «تعهدات امیدوارکننده» رئیس جمهوری منتخب آمریکا ابراز خوشبینی کرد.

میشل باشله از میان تعهدات وعده داده شده توسط رئیس جمهوری آینده ایالات متحده به مواردی همچوین برنامه رسیدگی به حقوق مهاجران جوان،‌ افزایش شمار اسکان مجدد پناهجویان،‌ پایان دادن به جدایی خانواده‌ها، حمایت از حقوق بهداشت جنسی و باروری، ریشه کن کردن نژادپرستی نظام‌مند و ممنوعیت شکنجه اشاره کرد و گفت که به تحقق همه این وعده‌ها خوشبین و امیدوار است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ادامه تاکید کرد که از دیدگاه وی این وعده‌ها برای بهبود وضعیت حقوق بشر بسیار خوب خواهد بود و امید زیادی در این زمینه دارد.

باشله همچنین در بخش دیگری از سخنان خود برخی تعهدات بین‌المللی جو بایدن را برشمرد و از میان آنها به همکاری مجدد ایالات متحده با سازمان جهانی بهداشت و پیوستن مجدد به توافقنامه آب و هوایی پاریس اشاره کرد.

وی تاکید کرد اگر این وعده‌ها جامه عمل بپوشند تاثیر بسیار مثبتی بر وضعیت حقوق بشر در ایالات متحده و جهان خواهد گذاشت. میشل باشله افزود که مشتاقانه منتظر تعامل مجدد ایالات متحده آمریکا با کلیه نهادهای بین المللی و سازمان‌های چند جانبه است.

این مسئول ارشد سازمان ملل متحد در ادامه گفت که پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری هنوز با وی صحبتی نکرده اما وی از پیش زمانی که رئیس جمهوری شیلی بود به خوبی بایدن را که در آنزمان عهده دار سمت معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، می‌شناسد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در پایان ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری جدید آمریکا سیاست‌های دولت ترامپ را که به اعتقاد وی منجر به پس‌رفت جدی حقوق بشر و بویژه پایمال شدن حقوق زنان،‌ دگرباشان جنسی، مهاجران و روزنامه‌نگاران شده است را معکوس کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید