جایزه صلح نوبل به چه کسی رسید؟

کدخبر: ۳۷۸۳۷۸
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ را در مراسمی که به صورت آنلاین برگزار شد، دریافت کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا مراسم های مجلل و پر زرق و برق دریافت جایزه صلح نوبل که معمولاً در اسلو و استکهلم برگزار می شد، امسال به دلیل محدودیت های کرونایی در مراسمی بصورت آنلاین  و مجازی برگزار شد.

در  این مراسم که از سال ۱۹۰۱ تا کنون در روز ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) و در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار می شود، دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا جایزه، مدال و دیپلم صلح نوبل را در مقر سازمان در رم دریافت کرد.

بیسلی با دریافت جایزه صلح نوبل گفت: بشر در آستانه قحطی است و به دلیل جنگ ها، تغییرات آب و هوایی و همه گیری جهانی کرونا قحطی را تشدید می کند و  ۲۷۰ میلیون نفر به سمت گرسنگی پیش می روند.

بیسلی در ادامه افزود: عدم رسیدگی به نیازها باعث بروز همه گیری گرسنگی می شود که تأثیر کووید را کم جلوه خواهد داد.

پیش از این در ماه نوامبر (آبان) برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان به دلیل تلاش های این سازمان برای مقابله با گرسنگی، کمک به بهبود شرایط برای صلح در مناطق تحت تأثیر درگیری به عنوان گزینه امسال برای جایزه معتبر صلح نوبل اعلام شده بود.

برنامه جهانی غذا بخش کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است. این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید