اسباب بازی های حمام چقدر خطرناکند؟

کدخبر: ۳۷۸۴۰۴
اقتصادنیوز : اسباب بازی های حمام حامل باکتری های خطرناکی هستند که درصورت راه یافتن به بدن کودک می توانند عوارض جدی برای بدن به همراه داشته باشد.
 اسباب بازی های حمام چقدر خطرناکند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،اردک های زرد رنگ بامزه یکی از اسباب بازی های رایج در حمام می باشند. شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد اما بعضی از این اسباب بازی ها برای سلامت کودک در حمام اصلا مناسب نیستند و ممکن است خطری را برای آن ها ایجاد کنند. 

اسباب بازی های حمام تهدیدی جدی برای سلامت کودکان

*اگر اسباب بازی ای را که قبلاً در حمام استفاده می کردید، از وسط برش دهید، از مشاهده داخل آن شوکه خواهید شد. یکی از بهترین چیزها در مورد بازی کردن با این اسباب بازی ها در حمام، تاثیر سرگرم کنندگی برای کودک است اما به نظر شما درون اسباب بازی های حمام مثل همین اردک های زرد، چه اتفاقی می افتد؟

yZh9SEb4KJCW

اسباب بازی های حمام منبع پنهان قارچ و باکتری

فضای گرم و مرطوب حمام یک شرایط کامل را برای رشد باکتری و قارچ ایجاد می کند که اسباب بازی های حمام هم از این قاعده مستثنا نیستند. در نتیجه سطوح داخلی اسباب بازی سرشار از باکتری و قارچ می شود و موقع باز کردن آن همه باکتری ها و قارچ ها بیرون می ریزد. گروهی از متخصصان در این زمینه تحقیقاتی انجام دادند و آزمایشاتی روی اسباب بازی های موجود در حمام به انجام رساندند. این اسباب بازی ها حدود 11 هفته در حمام استفاده می شدند و سپس فضای داخلی آن ها را مورد بررسی قرار می دادند و در نهایت به نتایج عجیبی دست یافتند.

اسباب بازی های استفاده شده در حمام مثل اردک های زرد، در درون خودشان در هر دو سانتی متر مربع بین 5 الی 75 میلیون سلول قارچ و باکتری های خطرناکی مانند لِژیونِلا و سودوموناس آئروژینوزا دارند که درصورت راه پیدا کردن به بدن انسان می توانند کار را به بیمارستان بکشانند.

 

N0hH3XfYj5cR

اگر یکی از این اردک هایی را که مدتی مهمان وان حمام تان بوده است فشار دهید، مایع تیره رنگی از داخلش بیرون می ریزد که همان تجمع باکتریایی و قارچی بیماری زایی است که در فضای مرطوب داخل عروسک درحال رشد بوده است. زمانی که کودک در حمام مشغول بازی کردن با آن ها باشد، آب درون اسباب بازی هایی که سرشار از باکتری و قارچ هستند نیز مدام روی بدن کودک می ریزد یا با آب حمام مخلوط می شود و در نتیجه کودکان را در معرض آسیب قرار می دهد.

پس سطوح داخلی این اردک ها که سرشار از باکتری و قارچ است می توانند عاملی برای ایجاد مشکلات در کودکان باشند.

 بعضی از متخصصان بر این عقیده هستند که بازی با این اسباب بازی ها می تواند عاملی برای تقویت سیستم ایمنی باشد و گاهی اوقات اثرات مثبت هم دارد اما قطعاً قبل از آن، تأثیرات مخربی روی ناحیه چشم و گوش کودک خواهد گذاشت.

پاشیدن آب کثیف داخل این اسباب بازی ها روی کودکانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، می تواند مشکل ساز باشد و در برخی کودکان حساس به عفونت چشم، گوش یا حتی عفونت دستگاه گوارش بینجامد.

 پلاستیک به کار رفته در این اسباب بازی ها عاملی مخرب برای سلامتی و رشد باکتری هاست. معمولاً کیفیت این اسباب بازی ها خیلی مرغوب نیست و می تواند مواد مضر و ترکیبات کربن را از خودش آزاد کند. در اسباب بازی های پلاستیکی و بی کیفیت حمام غلظت بالایی از عناصر خطرناک مانند آنتیموان، باریم، بروم، کادمیوم، کروم، سرب و سلنیوم شناسایی شدند که برای کودکان خردسال در طولانی مدت، بسیار سمی و خطرناک است.

اسباب بازی های پلاستیکی قدیمی مانند اردک های زرد حمام فاقد دستورالعمل های ایمنی هستند ولی در ساخت اسباب بازی های پلاستیکی جدید، مقررات ایمنی سخت گیرانه تری اعمال شده است. توصیه می شود والدین از خرید اسباب بازی های پلاستیکی قدیمی مانند اردک های زرد حمام، ماشین اسباب بازی، بلوک های خانه سازی، عروسک و قطعات لگو خودداری کرده و آنها را به مراکز بازیافت تحویل دهند.

 بالاخره این اسباب بازی ها را به حمام ببریم یا خیر؟

بهتر است که ریسک نکنیم و کلاً این اسباب بازی ها را از داخل حمام برداریم اما اگر کودک شما در حمام گریه می کند و به این نوع اسباب بازی ها وابسته است، یکی از راه حل ها این است که سوراخ موجود در اسباب بازی ها را ببندیم و اجازه ندهیم که آب داخل اسباب بازی ها به بیرون بریزد و اصلا آبی هم به داخل آن نرود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید