حمله مسلحانه به خبرنگار زن افغان /داعش مسئولیت قتل را به عهده گرفت

کدخبر: ۳۷۸۴۳۳
در ادامه کشتار کارکنان رسانه‌ای در افغانستان، گروه تروریستی داعش مسئولیت قتل دهمین خبرنگار افغان در سالجاری را به عهده گرفت.
حمله مسلحانه به خبرنگار زن افغان /داعش مسئولیت قتل را به عهده گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «ملالی میوند» گوینده رادیو تلویزیون خصوصی انعکاس به همراه راننده‌اش در حالی که به سوی دفتر کارش می‌رفت در حمله مسلحانه جان باخت.

«عطالله خوگیانی» سخنگوی والی «ننگرهار» گفت که این رویداد در منطقه «گولایی عربان» واقع در حوزه سوم امنیتی شهر «جلال‌آباد» مرکز این ولایت رخ داد.

به گزارش «رویترز»، این دهمین قتل کارکنان رسانه‌ای افغان در سالجاری است و گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفت.

ماه گذشته نیز «الیاس داعی» خبرنگار رادیو آزادی در هلمند و «یما سیاوش» گوینده سابق طلوع نیوز در کابل بر اثر انفجار کشته شدند.

از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی تاکنون در این کشور بیش از 1300 مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده و در سال‌های اخیر نیز میزان خشونت‌ها و حملات هدفمند علیه خبرنگاران بطور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

براساس گزارش‌های نهاد «نی» تلفات خبرنگاران در دوره ریاست جمهوری اشرف غنی در مقایسه با میزان تلفات در فاصله سال‌های 2001 تا 2014 افزایش بیش از 4 برابری داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید