تنش بین چین و آمریکا بالا گرفت/واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تشویق به اعتراض ایالات متحده

کدخبر: ۳۷۸۴۹۹
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه برخورد امریکا با مساله حقوق بشر دوگانه و ریاکارانه است، گفت: این معیارهای امریکا برای جهانیان شناخته و ثابت شده است.
تنش بین چین و آمریکا بالا گرفت/واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تشویق به اعتراض ایالات متحده

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: از خبرگزاری شین هوا، «هوا چون اینک» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در نشست روزانه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که حق زندگی ، پیشرفت و توسعه جزو حقوق اساسی بشر است؛ به ویژه در شرایط همه گیری کنونی کرونا، حق زندگی و زیستن از جمله حقوق اولیه بشر به شمار می آید.

وی افزود: اینکه شمار موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا طی یک روز از تعداد قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شهرهای واشنگتن و نیویورک فراتر رفته واقعاً تکان دهنده و نگران کننده است.

"چون اینک" با بیان اینکه اگر دولت یک کشور به زندگی شهروندان خود اهمیتی ندهد و سعی در محافظت از آنها نداشته باشد، چگونه مردم می توانند حرف مقاماتشان را باور کنند؟ افزود: آنها (دولت امریکا) چطور می توانند جهانیان را متقاعد کنند که آمریکا واقعاً از حقوق بشر در کشورهای دیگر دفاع می کند؟

این سخنگو درباره انتشار اظهارنظر مقامات سفارت آمریکا در پکن در یکی از شبکه های اجتماعی چین گفت: بسیاری از کاربران چینی در شبکه های اجتماعی از مقامات آمریکایی پرسیدند که حقوق قربانیان کرونا در آمریکا کجا است؟ حقوق آمریکایی های آفریقایی تبار کجاست؟ حقوق شهروندان غیرنظامی عراق و افغانستان کجاست؟ امیدوارم که آمریکا این صداها را بشنود».

سفارت ایالات متحده امریکا در چین روز گذشته از طریق شبکه های اجتماعی چین مردم را به برگزاری «اعتراضات مسالمت آمیز» تشویق کرده بود.

هوا چون یینگ تأکید کرد که حقوق بشر یک شعار شگفت انگیز نیست چه رسد به اینکه ابزاری برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها باشد.

او افزود: حقوق بشر باید به معنای آن باشد که مردم واقعا بهبود شرایط زندگی و احترام به ارزش و کرامت خود را احساس کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید