ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

کدخبر: ۳۷۸۵۱۶
وزارت خارجه ترکیه سفیر ایران در آنکارا را به این وزارتخانه احضار کرد.
ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: وزارت خارجه ترکیه سفیر ایران در آنکارا را فراخوانده و ناخرسندی خود درباره اظهاراتی که تهران  درباره سخنانی «رجب طیب اردوغان» مطرح کرده را ابراز داشت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) از احضار «دریا اورس» سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران به وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و غیر قابل قبول رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفرش به باکو خبر داد.

وی اظهار داشت: امروز جمعه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۹ سفیر ترکیه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا به وزارت امور خارجه احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به سفیر این کشور تأکید شد جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری دولت ترکیه در این خصوص است.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه «قره‌باغ کوهستانی» به باکو سفر کرده بود، ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند.

این اظهارات البته واکنش «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را به همراه داشت و ظریف در توئیتی نوشت: «به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است! آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید