پیشنهاد جدید اسرائیل برای تبادل اسرا

کدخبر: ۳۷۸۵۷۸
یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد، هیأت مصری که هفته گذشته با مقامات حماس دیدار کرد حامل پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا بوده است.
پیشنهاد جدید اسرائیل  برای تبادل اسرا

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» مدعی شد، مسؤولان صهیونیستی هفته گذشته از طریق میانجی مصری پیشنهادی جدید برای جنبش جهت تبادل اسرا ارائه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این توافق افزایش ارائه کمک به نوار غزه در سایه شیوع کرونا پیشنهاد داده شده اما تل‌آویو با آزادی اسرای فلسطینی که در برخی عملیات‌ها، صهیونیست‌ها را کشته‌اند، مخالفت کرده است.

یدیعوت سپس نوشت، هیأت امنیتی مصری سه‌شنبه هفته گذشته قبل از ورود به غزه و دیدار با مقامات حماس، با مقامات ارشد صهیونیستی در فلسطین اشغالی دیدار کرد.

پیام اصلی تل‌آویو این بوده که نهایی شدن قرارداد تبادل اسرا، ارائه کمک به غزه و نیز موافقت با پروژه‌های مهم در این منطقه را تسهیل می‌کند.

این روزنامه تأکید کرد، رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای امنیتی و پیکرهای شهدا در پیشنهاد خود موافقت کرده اما همچنان گفته، اسرایی را که باعث کشته شدن صهیونیست‌ها شده‌اند، آزاد نمی‌کند؛ موضوعی که حماس به شدت با آن مخالف است.

حماس هفته گذشته و پس از پایان دیدار با هیأت مصری بیانیه‌ای صادر کرد اما به توافق تبادل اسرا اشاره‌ای نداشت.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیرا  در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفته بود که حماس حاضر است در قبال آزادی اسرای زن، کودک و بیمار، امتیازات جزئی در زمینه تبادل اسرا ارائه کند اما رژیم صهیونیستی واکنشی به این موضوع نشان نداده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید