مراقب عامل اصلی مرگ و میر در جهان باشید

کدخبر: ۳۷۸۷۵۱
مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که بیماری قلبی، عامل اصلی مرگ و میر در جهان است و یک سوم از موارد فوتی‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی را شامل می‌شود.
مراقب عامل اصلی مرگ و میر در جهان باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی‌ها آشکار شد بیماری قلبی، عامل اصلی مرگ و میرها در جهان است و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است.

براساس این مطالعات، سال گذشته چین بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را به خود اختصاص داده و پس از آن هند، روسیه، ایالات متحده و اندونزی قرار گرفته‌اند. همچنین نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در سه کشور فرانسه، پرو و ژاپن کمترین میزان بوده و در این کشورها نرخ مرگ و میر شش برابر کمتر از سال ۱۹۹۰ برآورد شده است.

در این گزارش که اطلاعات مربوط به ۳۰ سال مورد بررسی قرار گرفته، آمده است: کشورها باید برنامه های بهداشت عمومی مقرون به صرفه‌ای ارائه دهند تا از طریق تغییراتی در رفتارهای خطرزا، آمار ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند.

موارد ابتلا به بیماری های قلبی در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ حدود دو برابر افزایش یافته و از ۲۷۱ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۵۲۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ رسیده و تعداد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی نیز از ۱۲.۱ میلیون نفر به ۱۸.۶ میلیون نفر رسیده است. در سال ۲۰۱۹، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی مربوط به بیماری ایسکمیک قلب بوده و همچنین سکته مغزی بوده که نسبت به سال ۱۹۹۰ پیوسته افزایش داشته است.

سال گذشته بیماری قلبی دلیل اصلی ۹.۶ میلیون مورد مرگ در میان مردان و ۸.۹ میلیون مرگ در میان زنان در سراسر جهان بوده است. همچنین بنابر این یافته‌ها بیش از شش میلیون مورد از این فوتی‌ها در افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله رخ داده است.

بیماریهای قلبی-عروقی علاوه بر آنکه عامل اصلی مرگ و میر در جهان بوده بیشترین دلیل معلولیت و افزایش هزینه‌های خدمات درمانی نیز بوده است.

به گزارش سایت تخصصی مدیسن نت، دکتر "گریگوری روت" ، دانشیار قلب و عروق در دانشگاه واشنگتن و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: افزایش موارد ابتلا به بیماریهای قلبی در نتیجه رشد و بالا رفتن میانگین سنی جمعیت به ویژه در شمال آفریقا، غرب آسیا، آسیای مرکزی، جنوب آسیا، آمریکای لاتین، منطقه کارائیب و شرق و جنوب شرق آسیاست که پیش بینی می شود جمعیت افراد سن بالا بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۵۰ در این مناطق دو برابر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید