افزایش تحرکات دیپلماتیک عباس؛ دوحه میزبان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

کدخبر: ۳۷۸۸۹۱
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه و در ادامه سفرهایش به کشورهای منطقه، برای دیدار با مقامات قطری،‌ راهی دوحه شد.
افزایش تحرکات دیپلماتیک عباس؛ دوحه میزبان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)،‌ عباس طی این سفر دو روزه قرار است با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

روابط دو جانبه،‌ تقویت همکاری‌های مشترک و بررسی آخرین تحولات مربوط به فلسطین و منطقه از جمله مسائل مورد گفت‌وگو میان دو طرف خواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی هفته‌های اخیر و بعد از روی کار آمدن جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای احیای مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی بعد از توقف چند ماهه به خاطر شیوع ویروس کرونا از سر گرفته است.

وی ابزار امیدواری کرده که در سفرهایش به کشورهای همسایه و گفت‌وگو با مسئولان،‌ بتواند زمینه را برای از سرگیری مذاکرات سازش با طرف اسرائیلی فراهم کند.

عباس چندی پیش نیز قبل از سفر به مصر و دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری این کشور با عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرد.

وی همچنین با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیدار کرد و درباره تحولات اخیر مربوط به فلسطین با وی گفت‌وگو کرد.

عباس در این دیدارهایش با مسئولان مصری و ابو الغیط آن‌ها را در جریان آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌های دیپلماتیک مبذول شده به منظور جلب حمایت‌های بین‌المللی از ملت فلسطین قرار داد.

سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به کشورهای منطقه درحالی صورت می‌گیرد که گروه های مقاومت فلسطین از موضع این تشکیلات در خصوص روند عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده‌اند.

این تشکیلات در ابتدا عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد اما مجدد روابط امنیتی خود را با این رژیم از سر گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید