شکایت قضایی بین‌المللی عراق از آمریکا به دلیل نقض حاکمیت این کشور

کدخبر: ۳۷۸۸۹۷
مشاور کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از ارائه طرح شکایت قضایی بین‌المللی علیه آمریکا به سبب نقض حاکمیت این کشور خبر داد.
شکایت قضایی بین‌المللی عراق از آمریکا به دلیل نقض حاکمیت این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی المعلومه عراق اعلام کرد، «هاتف رکابی» مشاور کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق از ارائه طرح شکایت قضایی بین المللی علیه آمریکا به سبب نقض حاکمیت این کشور و استفاده از اورانیوم در حملات خود علیه عراق خبر داد و گفت: «این شکایت یک شکایت بین المللی برای تضمین مجازات و بازخواست طرف آمریکایی است».

مشاور کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق با اعلام این مطلب افزود: فردا دوشنبه طرح شکایت قضایی علیه آمریکا به سبب جنایت‌های زیادی که در عراق مرتکب شده است از جمله استفاده از اورانیوم در حملات خود علیه این کشور، به دادگاه‌های سوئد و آلمان تحویل داده خواهد شد.

او اظهار کرد: طرح شکایت قضایی در دادگاه‌های سوئد و آلمان، بازخواست بین المللی آمریکا و جلوگیری از وقت کشی در این مسئله را تضمین خواهد کرد.

رکابی اظهار داشت: ثبت صد‌ها مبتلا به سرطان در یک ماه دلیلی روشن بر میزان آسیب‌ها و زیان‌هایی است که نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به عراق وارد کرده اند.

او همچنین از وزارت بهداشت عراق خواست تعداد افراد مبتلا به سرطان در این کشور و جزئیات زخمی‌ها بر اثر بمباران نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را فاش کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید