هشدار پلیس اروپا در مورد افزایش جرایم مرزی با برگزیت بدون توافق

کدخبر: ۳۷۸۹۰۹
مقامات پلیس اروپا می‌گویند که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیرات مخربی بر روند مبارزه با جرایم مرزی بگذارد.
هشدار پلیس اروپا در مورد افزایش جرایم مرزی با برگزیت بدون توافق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری اروپا اعلام کردند، پس از کارشناسان و فعالان مالی و اقتصادی اروپا، اکنون مقامات امنیتی و پلیس اروپا نیز در خصوص به توافق نرسیدن اروپا و انگلیس برای اجرایی کردن برگزیت هشدار می‌دهند.

به گفته کارشناسان در صورت عدم توافق بروکسل و لندن نه تنها تجارت، بلکه زمینه‌های دیگری مانند مبارزه با جرایم مرزی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. «ماکس پیتر راتزل» مدیر سابق پلیس اروپا، یوروپل، در مورد مذاکرات متوقف شده در روز شنبه ابراز نگرانی کرد. وی در گفتگو با به شبکه اسکای نیوز گفت: من به عنوان یک اروپایی نگران هستم زیرا برخی از مهارت‌های خود را از دست می‌دهیم.

راتزل با اشاره به اینکه به عنوان یک بریتانیایی، او حتی بیشتر نگران خواهد بود افزود: شما به طور طبیعی بیش از ما ضرر می‌کنید. این به دلیل اختلاف اندازه بین انگلیس و اتحادیه اروپا به عنوان یک کشور است.»

به گفته این مقام سابق یوروپل در صورت عدم توافق، هر دو طرف دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی مهم را از دست می‌دهند. به عنوان مثال، لندن مجبور به انجام این کار بدون سیستم اطلاعاتی شینگن است که در آن، از جمله می‌توان به اطلاعات مربوط به مجرمان تحت تعقیب دسترسی داشت. راتزل از سیاستمداران خواست که حتی در صورت عدم توافق، راهی برای همکاری بیشتر در زمینه پلیس و مبارزه با جرایم پیدا کنند.

یوروپل پیش از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز هشدار داده بود که آسیب پذیری شهروندان این کشور در برابر حملات گروه های ترویستی و جنایت های سازمان یافته، در صورت رای دادن آنان به خروج از اتحادیه بیشتر خواهد شد.

انگلیس در آغاز سال جاری میلادی اتحادیه اروپا را ترک کرد و تا پایان سال یک دوره گذار باقی مانده است که طی آن تقریباً همه چیز ثابت خواهد ماند. با این حال، اگر تا آن زمان هیچ پیمان تجاری توافق نشده باشد، خطر افزایش تعرفه‌ها و سایر موانع تجاری وجود دارد. موارد اصلی مورد اختلاف، مسائل مربوط به شرایط همکاری مناسب و دسترسی ماهیگیران اروپایی به آب‌های انگلیس است.

در خصوص اختلافات بر سر حقوق ماهیگیری، لندن اعلام کرده که در صورت لزوم، از آب‌های ساحلی اش در برابر ماهیگیران اتحادیه اروپا با کشتی‌های نیروی دریایی سلطنتی محافظت می‌کند. کمیسیون اروپا اخیراً پیشنهاد کرده بود که در صورت عدم موفقیت در مذاکرات، قوانین فعلی ماهیگیری فعلاً حفظ شود. اما اعلام لندن مبنی بر حضور نیروی دریایی سلطنتی در صحنه، نشان دهنده رد صریح این پیشنهاد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید