هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و برف در ۱۰ استان

کدخبر: ۳۷۸۹۲۴
اقتصادنیوز : سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح چهارشنبه (۲۶ آذرماه)‌ تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) در ۱۰ استان کشورهشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و برف در ۱۰ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: بارش باران در مناطق جنوبی، گاهی وقوع رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف چهارشنبه (۲۶ آذرماه) برای استان‌های لرستان، نیمه شمالی خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، شمال چهارمحال و بختیاری و پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) برای جنوب شرق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، سختی تردد در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به بازگشایی آبروهای درون شهری و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های برف‌روبی برای جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و غیره، پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، امتناع از هر گونه تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امداد رسان توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید